۰۳ شهریور ۱۳۹۷ به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی برای تقویت سیستم مالکیت فکری در چین

چین تصمیم به استفاده از فناوری‌های پیشرفته، برای ارتقاء سطح حفاظت از دارایی‌های فکری در کشور خود دارد. طبق بیانیه اخیر دفتر مالکیت فکری این کشور که به‌تازگی منتشر شده است، این نهاد قصد دارد که تا سال ۲۰۲۰ میلادی، به منظور حفاظت از حقوق مالکیت فکری، یک سیستم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی «AI» و بزرگ داده‌ها «Big Data»، توسعه دهد. این سیستم، شامل سه پایگاه اصلی داده، شامل احکام قضایی مربوط به نقض حقوق «IP»، مجوزهای انتقال «IP» و محصولات و خدمات «IP» بوده که در فرآیند آموزش و یادگیری فناوری هوش مصنوعی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6 

 

بنا بر گزارش «GB Times»، علاوه بر سیستم مذکور، یک سیستم تشخیصی برای شناسایی و پیگیری شواهد مرتبط با نقض حقوق مالکیت فکری و موارد جعلی نیز در این حوزه طراحی خواهد شد که بر مبنای آنالیزهای بزرگ داده‌ها، می‌تواند محصولات و شرکت‌هایی که مستعد نقض حقوق مالکیت فکری هستند را شناسایی نماید. علاوه بر این، سیستم‌های یادشده، به سیستم‌های اجرایی حقوقی در کشور متصل خواهد شد تا راهنمایی‌ها و کمک‌های آنلاین، برای افراد درگیر در این زمینه فراهم شود.

گفتنی است، چین در طی سال‌های اخیر، به موازات رشد چشمگیر درخواست‌های حفاظت از حقوق مالکیت فکری، به‌ویژه در حوزه ثبت اختراع، به‌شدت تلاش نموده است تا سطوح حفاظت از حقوق مالکیت فکری را در کشور ارتقاء دهد که این تلاش‌ها، به شکل‌های متفاوت، اعم از اصلاح قوانین و دستورالعمل‌ها، تمرکز بر اجرای دقیق قوانین و نیز اتخاذ استراتژی‌های حمایتی، صورت گرفته است. در همین راستا، ۱۹ مرکز حمایت از مالکیت فکری، در آوریل امسال افتتاح شده است و پکن متعهد شده تا کانال‌های حفاظتی کارآمد و کم‌هزینه را، در سرفصل اولویت‌های خود قرار دهد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day