محکومیت آدیداس به دلیل نقض علائم تجاری
۰۴ شهریور ۱۳۹۷ محکومیت آدیداس به دلیل نقض علائم تجاری

دادگاه منطقه‌ای لاهه در هلند، ریبوک را که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آدیداس است، ملزم به توقف فروش پوشاک، تحت برند یکی از ستاره‌های رزمی «MMA»، به نام «کونور مک‌گرگور» نمود. فرآیند دادرسی این پرونده حقوقی، بر مبنای ادعای نقض نشان تجاری «McGregor IP»، توسط ریبوک آغاز شده و رأی نهایی در تاریخ دهم اوت سال جاری میلادی صادر گردید. لازم به ذکر است که «McGregor IP»، به‌عنوان یک برند هلندی فعال در زمینه مد و لباس شناخته می‌شود.

 

 filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

 

بنا بر گزارش «WIPR»، لباس‌های به فروش رسیده از سوی ریبوک، شامل شرت، پیراهن و ژاکت‌هایی است که عبارات «Conor» و «McGregor»، به‌صورت لوگوهای کوچک و بزرگ، بر روی آن‌ها درج شده است. در شکایت مطرح شده، ادعا شده بود که نشان‌های استفاده شده از سوی ریبوک، با علائم تجاری پیشین برند «مک‌گروگر آی‌پی» مشابه هستند و علاوه بر آن، نشان «Conor» بسیار کوچک بوده و ممکن است موجب سردرگمی خریداران در زمینه نشان تجاری محصول شود.

ریبوک مدعی است که دقت در طرح‌های به چاپ رسیده بر روی لباس و مشاهده نزدیک آن‌ها، نشان می‌دهد که «کونور مک‌گرگور» مدنظر بوده است. قاضی با این استدلال که کوچک بودن «Conor»، موجب اشتباه گرفتن این لباس‌ها به‌عنوان یکی از محصولات «مک‌گرگور آی‌پی» خواهند شد، با استدلال ریبوک مخالفت نمود. قاضی تأکید نموده است که اغلب مردم، آن‌چنان بر روی تمامی متن علائم درج شده متمرکز نمی‌شوند و صرفاً عبارت «McGregor» را به خاطر خواهند داشت. علاوه بر این، دادگاه معتقد است که «کونور مک‌گرگور»، در اروپا به‌عنوان یک ورزشکار مطرح، شناخته شده نیست.

گفتنی است، «مک گرگور آی‌پی» به‌عنوان مالک نشان تجاری «McGregor»، این نشان را در اتحادیه اروپا، با شماره‌های «۰۰۳۴۰۸۹» و «۰۰۲۹۲۷۵۴۹» به ثبت رسانیده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.