۰۶ شهریور ۱۳۹۷ بیمه نقض پتنت؛ ابزاری برای کاهش ریسک نوآوری

یک شرکت فناور مستقر در دره سیلیکون را تصور نمایید که پس از چندین سال تحقیق و توسعه و پشت سر گذاشتن دوره‌های متعدد تأمین مالی، محصول جدید خود را به بازار معرفی می‌نماید. این محصول، به‌طور مستقیم با برخی از بزرگ‌ترین برندهای لوازم الکترونیکی مصرفی در رقابت خواهد بود. پیش از فروش حتی یک عدد از محصولات تولیدی، سیلی از نامه‌های نقض پتنت از سوی رقبا و باج‌گیران پتنت سرازیر می‌شود که تمامی آن‌ها، مدعی هستند که این محصول، پتنت‌های متعلق به آن‌ها را نقض نموده است. در این شرایط، شرکت فناور باید چه کند؟

 

 filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3266.png&p2=news&p3=56&p4=1

 

خوشبختانه، شرکت پیش از این، اقدام به خرید بیمه نقض پتنت نموده و این مدیریت ریسک محتاطانه در این شرایط، نه‌تنها خطرات مالی را رفع می‌نماید، بلکه تخصص و اطلاعات لازم برای حل‌وفصل سریع و ارزان ادعاهای دریافتی را ممکن می‌سازد. بیمه یادشده، به شرکت فناور اجازه داده تا به نوآوری ادامه دهد و محصولات خود را بدون حواس‌پرتی ناشی از نگرانی نقض پتنت، توسعه دهد.

بنا بر گزارش «bizjournals»، بیمه‌های نقض پتنت، در گذشته نه‌چندان دور به سادگی در دسترس نبود. علاوه بر دشواری‌های خرید، قیمت آن‌ها نیز بسیار بالا بوده و عمدتاً خدمات ارائه شده، در شرایط خاص قابل دریافت بودند. با فراگیر شدن سیستم پتنت و استقبال قابل‌توجه شرکت‌های مختلف از این ابزار کارآمد حفاظت از دارایی‌های فکری، پوشش‌های بیمه‌ای در این زمینه، از منابع مختلف، قابل دسترس است و در کنار شرایط دسترسی آسان، هزینه‌ها نیز معقول‌تر شده است.

گفتنی است، دو منبع اصلی دعوی‌های ثبت اختراع، شامل باج‌گیران پتنت و رقبا است که بیمه‌های نقض پتنت، برای هر دو دسته مذکور کاربرد دارد. البته پوشش برای باج‌گیران بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر است، چرا که برخلاف رقبا که به دنبال درآمد واقعی و سهم بازار هستند، باج‌گیران ترجیح می‌دهند تا با حل‌وفصل دعوی حقوقی، سریعاً به درآمد رسیده و از همین رو، هیچ علاقه‌ای به حفاظت و دستیابی به سهم بازار ندارند.  

/ ناشناس /
/ ناشناس /۱۳۹۷/۰۶/۲۳

کاش نمونه هم می گذاشتید

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day