۱۴ شهریور ۱۳۹۷ استراتژی توسعه و بهبود سیستم سفارش آنلاین و تحویل کالا از سوی والمارت

والمارت که یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های آمریکا است نیز به بازی رقابتی شرکت‌هایی همچون آمازون، «Kroger» و ... وارد شده است. بنا بر آخرین پتنت‌های این شرکت که در تاریخ‌های ۱۴ و ۱۸ آگوست سال جاری میلادی از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافت، یک وسیله نقلیه با قابلیت کنترل دما و یک قفسه حمل بار منحصربه‌فرد، برای تحویل سفارشات دریافت شده، تشریح گردیده است.

 

 filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

 

بنا بر گزارش «Investor’s Business Daily»، خودرو تحویل سفارشات والمارت، یک راهکار جالب برای مشکل حمل مواد غذایی و کنترل دما در فرآیند ارسال سفارشات محسوب می‌شود. در حال حاضر، برای حمل مواد غذایی، عموماً از خودروهای یخچال‌دار استفاده می‌شود که به دلیل ماندن بیش از حد ضرورت مواد غذایی در دمای فریز شده، ممکن است کیفیت مواد غذایی پایین آمده و یا حتی تحویل سفارش را با مشکل مواجه نماید. ایده والمارت، مبتنی بر یک خودرو جدید حمل سفارشات، متشکل از سه سطح متفاوت دمایی (فریزر، یخچال و محفظه دمای اتاق) است که هر یک از آن‌ها، به نوار نقاله خاصی مجهز شده تا دسترسی به محتویات داخلشان به‌سادگی میسر شود. نکته جالب این‌که، والمارت اقدام به معرفی قفسه‌های حمل کالا نیز نموده است که مشتریان می‌توانند از آن، برای حمل اقلام خریداری شده خود تا خانه، استفاده نمایند. این قفسه‌ها، علاوه بر کنترل دما و رطوبت، دارای نوعی نیروی محرکه برای حرکت سریع و آسان آن نیز می‌باشد و مشتریان پس از پایان کار خود با قفسه‌های مذکور، می‌توانند آن را به نزدیک‌ترین ایستگاه بازگردانند.

گفتنی است، والمارت پیش از این اعلام نموده بود که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، خدمات سفارش و تحویل آنلاین اقلام خرده‌فروشی را به بیش از ۴۰ درصد جمعیت آمریکا ارائه نماید و در همین راستا، توافقنامه‌هایی با شرکت‌های «اوبر»، «Postmates» و «Deliv» به امضاء رسانید. این شرکت، همچنین در سال گذشته اقدام به خریداری شرکت «Parcel» که در زمینه ارسال سفارشات کالا فعالیت می‌کند، نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.