۱۵ شهریور ۱۳۹۷ جهش ۳۰ درصدی ژاپن در حوزه مبادلات دارایی‌های فکری

مبادلات مالی حاصل از دارایی‌های فکری ژاپن، با جهشی ۳۰ درصدی در سال جاری میلادی مواجه شده است. بنا بر آمار مرتبط با تجارت حقوق مالکیت فکری، شرکت‌های ژاپنی در شش‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی، توانسته‌اند به درآمد ۱۳.۶ میلیارد دلاری حاصل از استفاده از دارایی‌های فکری خود در خارج از این کشور دست یابند که رشدی ۳۰ درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می‌دهد.

 

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d 

 

بنا بر گزارش «Nikkei Asian Review»، بخش عمده این رشد قابل‌توجه، به مبادلات این کشور با اتحادیه اروپا باز می‌گردد که در طی بازه زمانی یادشده، با رشد ۹۰ درصدی مواجه شده است. بخش اعظم این رشد چشمگیر، مرتبط با افزایش ۱۰ برابری مبادلات با سوئیس بوده است. گفتنی است، افزایش مبادلات دارایی‌های فکری ژاپن با اتحادیه اروپا، احتمالاً به دلیل مشارکت بیشتر شرکت‌های ژاپنی و اروپایی در حوزه دارو و توسعه محصولات دارویی است.

بیشترین حجم مبادلات مالی ژاپن با آمریکا است که با رشد ۱۹.۹ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۲۶۴.۴ میلیارد ین رسیده است. تراز مثبت تجاری ژاپن با چین نیز، با رشد قابل‌توجهی همراه بوده و با ۱۵.۵ درصد افزایش، به ۱۵۳.۴ میلیارد ین رسیده است. در کنار صنایع دارویی که یکی از بخش‌های دارای پتانسیل بالای درآمدی در حوزه مالکیت فکری محسوب می‌شود، صادرات فناوری در حوزه خودرو نیز، یکی دیگر از نقاط کانونی درآمدزایی حوزه «IP» در ژاپن به شمار می‌آید. به گزارش وزارت امور داخلی و ارتباطات این کشور، سرمایه‌گذاری بسیار سنگین در حوزه خودرو و شرکت‌های تابعه این صنعت، موجب شده است تا تراز تجاری این بخش نیز مثبت شود.

 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day