۱۷ شهریور ۱۳۹۷ استفاده از فناوری بلاک‌چین برای بهبود خدمات لجستیک و تحویل کالا

شرکت «UPS» که یکی از بازیگران جهانی حوزه لجستیک به‌حساب می‌آید، پتنت جدیدی با موضوع استفاده از فناوری بلاک‌چین در فرآیندهای تحویل کالا به ثبت رسانیده است. این شرکت، امیدوار است تا نوآوری‌های فناورانه جدید، نظیر فناوری بلاک‌چین بتواند سیستم حمل در مسیرهای چندگانه را با تغییر و تحولات جدی مواجه سازد. پتنت مذکور، در فوریه سال جاری میلادی به ثبت رسیده و در اوایل ماه اوت نیز انتشار یافته است.

 

 filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

 

در پتنت یادشده، از تصمیم «UPS» برای توسعه نوعی نرم‌افزار مبتنی بر فناوری بلاک‌چین رونمایی شده که بتواند ایجاد و تعریف مسیرهای بهینه حمل کالا بدون دخالت انسان را بهینه نماید. رهگیری کامل بسته‌های ارسالی برای گیرندگان مختلف و نیز پرداخت آسان و خودکار در هر مرحله از تحویل، از دیگر مزایای روش پیشنهادی مذکور است.

شرکت «UPS» معتقد است که فناوری بلاک‌چین، دارای ظرفیت بسیار بیشتری در مقایسه با وضعیت فعلی برای بهبود خدمات تحویل کالا است و از همین رو، سرمایه‌گذاری نسبتاً وسیعی در زمینه کشف کاربردهای جدید این فناوری نموده است. در همین راستا، این شرکت، چند ماه پیش به کنسرسیوم «BiTA» که نوعی پیمان همکاری برای توسعه فناوری بلاک‌چین محسوب می‌شود، پیوست. این کنسرسیوم، در تلاش است تا علاوه بر ترویج فناوری بلاک‌چین و جلب اعتماد ذینفعان، کارایی انجام مبادلات را بهبود دهد. «UPS» اعلام نموده است که فناوری بلاک‌چین می‌تواند به این شرکت در حوزه گمرک و حق‌العمل‌های مرتبط با آن، کمک نماید.

گفتنی است، فناوری بلاک‌چین، در طی سال‌های اخیر مورد استفاده گسترده قرار گرفته است، به‌طوری که با درک کامل مفاهیم مرتبط با آن و سرمایه‌گذاری‌های وسیع برای توسعه کاربردهای مختلف آن، استفاده‌های جالبی در صنایع ماهیگیری، تأمین‌کنندگان گوشت و ... گزارش شده است.

 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day