۱۸ شهریور ۱۳۹۷ کابل هوشمند گوگل با قابلیت کنترل تلفن همراه و احراز هویت کاربر

گوگل، کابل هوشمندی ابداع نموده که به کاربر امکان می‌دهد تا با لمس مناطق مشخصی از آن، به جای فشار دادن کلیدهای میانبر و یا صفحه گوشی لمسی خود، دستگاه را کنترل نماید. این نوآوری جدید، فراتر از جایگزینی سخت‌افزاری که فراهم شده، می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین صوتی نیز استفاده شده و به‌ویژه در زمینه امنیت بیشتر اطلاعات، کارگشا باشد. کابل هوشمند گوگل، می‌تواند روش‌های فعلی تأیید هویت کاربر که اغلب به استفاده از کلمات عبور متکی هستند را، به روش‌هایی فراتر از تایپ کلمه عبور و یا تشخیص چهره و شناسه‌های لمسی توسعه دهد.

 

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820 

 

بنا بر گزارش «Business Insider»، کابل یادشده، شامل نوعی سیم‌پیچ مغناطیسی قرار گرفته در یک پوشش کنافی است که می‌تواند اختلاف ولتاژ ناشی از تماس انگشتان را به کابل اصلی منتقل نماید. این پوشش، همچنین قابلیت تشخیص تماس‌های مختلف انگشت کاربر، نظیر ضربه و یا کشیدن انگشت روی آن را دارد. با فشار بر روی یک ناحیه این کابل هوشمند، شما می‌توانید صدای موسیقی را افزایش دهید و با لمس بر ناحیه‌ای دیگر، آن را کاهش دهید. مشخصه این ابزار، ایجاد قابلیت برای حذف کلیدهای کنترلی  است که به علل گوناگون، امکان از کار افتادن آن‌ها وجود دارد.

نکته کلیدی در مورد این فناوری جدید، این است که طیف وسیعی از الگوهای لمسی، با قابلیت تشخیص ضربه، میزان فشار و همچنین مکان لمس را می‌توان برای شناسایی هویت کاربر بکار گرفت. در متن پتنت، تأکید شده است که این نوع احراز هویت، با احتمال کمتری ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد، چرا که تشخیص الگوی آن، دشوارتر از راهکارهای فعلی، نظیر ورود کلمه عبور است. به همین دلیل، به‌کارگیری کابل جدید، کمک زیادی به به افزایش امنیت در احراز هویت صاحب گجت خواهد داشت. گفتنی است، طراحی کابل هوشمند گوگل، بخشی از یک مجموعه «Earbuds» (هدفون‌های بسیار کوچک که درون گوش قرار می‌گیرند) بوده که برای گوش کردن موسیقی و برقراری تماس، کاربرد دارند.

 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.