۲۰ شهریور ۱۳۹۷ استراتژی تجاری جذب مخاطبین: ثبت عبارات محاوره‌ای نظیر «LOL» به‌عنوان نشان تجاری

شرکت «Procter & Gamble»، به‌عنوان بزرگ‌ترین برند تجاری در حوزه کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده، اقدام به ارسال درخواستی برای ثبت عبارت «LOL»، به‌عنوان یک نشان تجاری نموده است. این شرکت که در هفته‌های اخیر، درخواست‌های متعددی برای ثبت نشان‌های تجاری مشابه داشته است، در تلاش است تا استفاده تجاری از این الفاظ و عبارات را که در شبکه‌های اجتماعی معمول شده است، متوقف نماید.

 

 filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

 

«P & G» برای افزایش جذابیت محصولات خود برای خریداران نسل جوان، خصوصاً در مورد برندهای «Tide» و «Pantene»، در تلاش است تا عبارات یادشده که بیشتر به‌عنوان متون کوتاه در ارتباطات پیامکی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند را به‌عنوان یک ابزار تجاری و ارتباطی، برای معرفی این محصولات بکار گیرد. شایان ذکر است که این اقدام، برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد و پیش از این نیز، برخی شرکت‌ها، سعی در ثبت یک نشان تجاری برای لغات و عبارات معروف داشته‌اند.

«دیوید تیلور»، مدیر اجرایی این شرکت، معتقد است که استفاده از عبارات مخفف، یک استراتژی موفق بوده است. در مقابل، یکی از اعضای هیئت‌مدیره این شرکت، با زیر سؤال بردن استراتژی جدید برندینگ شرکت، اعلام نموده که اگرچه علائق مشتریان و مخاطبین با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است، نرخ واکنش‌ها در قبال آن‌ها، بسیار کند است. فارغ از این‌که این اقدام «P & G»، در ثبت نشان‌های تجاری مذکور موفقیت‌آمیز باشد یا خیر، اکنون این غول محصولات مصرفی، با این پرسش مواجه است که آیا ثبت نشان و تجاری‌سازی اصطلاحات مذکور، می‌تواند توجه خریداران جوان را به خود جلب نماید؟

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.