۲۰ شهریور ۱۳۹۷

استراتژی تجاری جذب مخاطبین: ثبت عبارات محاوره‌ای نظیر «LOL» به‌عنوان نشان تجاری

شرکت «Procter & Gamble»، به‌عنوان بزرگ‌ترین برند تجاری در حوزه کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده، اقدام به ارسال درخواستی برای ثبت عبارت «LOL»، به‌عنوان یک نشان تجاری نموده است. این شرکت که در هفته‌های اخیر، درخواست‌های متعددی برای ثبت نشان‌های تجاری مشابه داشته است، در تلاش است تا استفاده تجاری از این الفاظ و عبارات را که در شبکه‌های اجتماعی معمول شده است، متوقف نماید.

 

 filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

 

«P & G» برای افزایش جذابیت محصولات خود برای خریداران نسل جوان، خصوصاً در مورد برندهای «Tide» و «Pantene»، در تلاش است تا عبارات یادشده که بیشتر به‌عنوان متون کوتاه در ارتباطات پیامکی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند را به‌عنوان یک ابزار تجاری و ارتباطی، برای معرفی این محصولات بکار گیرد. شایان ذکر است که این اقدام، برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد و پیش از این نیز، برخی شرکت‌ها، سعی در ثبت یک نشان تجاری برای لغات و عبارات معروف داشته‌اند.

«دیوید تیلور»، مدیر اجرایی این شرکت، معتقد است که استفاده از عبارات مخفف، یک استراتژی موفق بوده است. در مقابل، یکی از اعضای هیئت‌مدیره این شرکت، با زیر سؤال بردن استراتژی جدید برندینگ شرکت، اعلام نموده که اگرچه علائق مشتریان و مخاطبین با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است، نرخ واکنش‌ها در قبال آن‌ها، بسیار کند است. فارغ از این‌که این اقدام «P & G»، در ثبت نشان‌های تجاری مذکور موفقیت‌آمیز باشد یا خیر، اکنون این غول محصولات مصرفی، با این پرسش مواجه است که آیا ثبت نشان و تجاری‌سازی اصطلاحات مذکور، می‌تواند توجه خریداران جوان را به خود جلب نماید؟

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ) کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

سلسله وبینارهای آموزشی مالکیت فکری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی
۲ تیر ۱۳۹۹

سلسله وبینارهای آموزشی مالکیت فکری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی

پیرو تفاهم‌نامه کانون پتنت ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، برگزاری یک سلسله وبینارهای آموزشی در خصوص مالکیت فکری، در دستور کار قرار گرفته است. تقویم منتشر شده، شامل ۱۰ وبینار آموزشی و ۲ وبینار ترویجی است که ویژه اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و پژوهشگران وزارت بهداشت، برگزار می‌گردد.

انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران
۱ تیر ۱۳۹۹

انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه سیاست‌های خود مبنی بر آموزش مخاطب‌محور در حوزه «IP» و ارتقای سطح دانش مالکیت فکری در کشور، اقدام به انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ نموده است. این تقویم آموزشی، مجموعاً ۹ رویداد آنلاین را شامل شده و متقاضیان می‌توانند با حضور در این دوره‌ها، آگاهی و دانش خود در حوزه مالکیت فکری را افزایش دهند.

آزمون بر خط مالکیت فکری
۸ تیر ۱۳۹۹

آزمون بر خط مالکیت فکری

کانون پتنت ایران، در راستای اهداف خود برای آموزش و ترویج مفاهیم مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع، در صدد برگزاری مجموعه‌ای از آزمون‌ها برای عموم مخاطبین علاقه‌مند است. در پی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اولین دوره از این سری آزمون‌ها، در روز جمعه مورخ ۲۰ تیرماه سال جاری و از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح برگزار می‌گردد.

امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹

امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی

در راستای اعلان‌ قبلی آکادمی کانون پتنت ایران، در خصوص برگزاری یک دوره سه‌روزه با عنوان «کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی (اختراعات)»، به منظور در نظر گرفته شدن مسائل بهداشتی و همچنین مراعات حال شرکت‌کنندگان، موارد ویژه‌ای در دستورالعمل برگزاری این دوره قرار گرفته است. یکی از موارد در نظر گرفته شده برای این کمپ سه‌روزه که از مورخ ۲۴ لغایت ۲۶ خردادماه سال جاری و با همکاری کانون پتنت ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌گردد، امکان استفاده از آن به صورت آنلاین و غیرحضوری است.

تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی
۴ تیر ۱۳۹۹

تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی

تسلا آماده عرضه سقف‌های خورشیدی خود به بازارهای بین‌المللی است. این شرکت فناور که به دنبال فعالیت‌های تحقیق‌وتوسعه‌ای خود، به فناوری بسیار جذاب سقف‌های خورشیدی دست یافته، در راستای توسعه فعالیت‌های خود، اروپا را به‌عنوان یک بازار بالقوه و جذاب در نظر گرفته است. در همین راستا، با توجه به لزوم حفاظت حداکثری از این نوآوری ارزشمند، پتنت جدیدی را در دفتر ثبت اختراع اروپا به ثبت رسانیده است.

آماده‌سازی بستنی در کمتر از ۳ ثانیه
۲۷ خرداد ۱۳۹۹

آماده‌سازی بستنی در کمتر از ۳ ثانیه

محققین دانشگاه «Cornell»، روش جدیدی برای آماده‌سازی بستنی ابداع نموده‌اند که انقلاب بزرگی در این صنعت محسوب می‌شود. این فرآیند جدید، با استفاده از دی‌اکسید کربن تحت فشار، امکان تولید بستنی را در کمتر از چند ثانیه فراهم می‌نماید. به کمک این فناوری، امکان تولید و عرضه بستنی در محل فراهم شده و لزوم استفاده از زنجیره تأمینی شامل خنک‌کننده‌ها و یخچال‌ها و همچنین استفاده از مواد تثبیت‌کننده، به طور کامل رفع می‌شود.