۲۰ شهریور ۱۳۹۷

استراتژی تجاری جذب مخاطبین: ثبت عبارات محاوره‌ای نظیر «LOL» به‌عنوان نشان تجاری

شرکت «Procter & Gamble»، به‌عنوان بزرگ‌ترین برند تجاری در حوزه کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده، اقدام به ارسال درخواستی برای ثبت عبارت «LOL»، به‌عنوان یک نشان تجاری نموده است. این شرکت که در هفته‌های اخیر، درخواست‌های متعددی برای ثبت نشان‌های تجاری مشابه داشته است، در تلاش است تا استفاده تجاری از این الفاظ و عبارات را که در شبکه‌های اجتماعی معمول شده است، متوقف نماید.

 

 filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

 

«P & G» برای افزایش جذابیت محصولات خود برای خریداران نسل جوان، خصوصاً در مورد برندهای «Tide» و «Pantene»، در تلاش است تا عبارات یادشده که بیشتر به‌عنوان متون کوتاه در ارتباطات پیامکی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند را به‌عنوان یک ابزار تجاری و ارتباطی، برای معرفی این محصولات بکار گیرد. شایان ذکر است که این اقدام، برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد و پیش از این نیز، برخی شرکت‌ها، سعی در ثبت یک نشان تجاری برای لغات و عبارات معروف داشته‌اند.

«دیوید تیلور»، مدیر اجرایی این شرکت، معتقد است که استفاده از عبارات مخفف، یک استراتژی موفق بوده است. در مقابل، یکی از اعضای هیئت‌مدیره این شرکت، با زیر سؤال بردن استراتژی جدید برندینگ شرکت، اعلام نموده که اگرچه علائق مشتریان و مخاطبین با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است، نرخ واکنش‌ها در قبال آن‌ها، بسیار کند است. فارغ از این‌که این اقدام «P & G»، در ثبت نشان‌های تجاری مذکور موفقیت‌آمیز باشد یا خیر، اکنون این غول محصولات مصرفی، با این پرسش مواجه است که آیا ثبت نشان و تجاری‌سازی اصطلاحات مذکور، می‌تواند توجه خریداران جوان را به خود جلب نماید؟

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران
۸ بهمن ۱۳۹۸

مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران

کانون پتنت ایران، در همکاری مشترک خود با انستیتو پاستور ایران، اقدام به برگزاری یک مدرسه زمستانه مالکیت فکری می‌نماید. این مدرسه زمستانه، با هدف آموزش در حوزه مالکیت فکری و به طور خاص پتنت، در مورخ سوم لغایت پنجم اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد. اهداف مورد نظر در این دوره سه روزه، آشنایی مخاطبین با مالکیت فکری با تأکید بر ثبت اختراع، آشنایی با مفاهیم ثبت اختراع برای کسانی که با این حوزه به صورت عملی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همچنین آموزش فرایند ثبت اختراع در ایران می‌باشد.

خبرهای امیدوارکننده از درمان ویروس کرونا
۲۶ بهمن ۱۳۹۸

خبرهای امیدوارکننده از درمان ویروس کرونا

ویروس کرونا، به سیستم ثبت اختراعات نیز راه یافت. بنا بر آخرین گزارش‌های ارائه شده از تلاش‌های روزافزون برای یافتن یک راه درمان مؤثر برای این ویروس مرگبار، محققین چینی اقدام به تکمیل یک پرونده ثبت اختراع ملی برای دارویی نموده‌اند که احتمالاً توانایی مقابله با ویروس جدید کرونا را خواهد داشت. این پتنت، توسط انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان و با مشارکت یک آکادمی نظامی چینی به ثبت رسیده است. اگرچه در نگاه نخست، خبرهای امیدوارکننده مقابله با این بیماری هولناک مطرح شده، اما نکته عجیبی در این خبر وجود دارد. اقدام انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان به عنوان یک نهاد دولتی، در به ثبت رساندن دارویی که سه سال پیش از سوی شرکت آمریکایی «گیلید» به ثبت رسیده است، می‌تواند ابعاد و جنبه‌های گوناگونی را به همراه داشته باشد.

National Post
گزارش اولیه فعالیت‌های تحقیقاتی آموزشی دفتر ثبت اختراع اروپا با محوریت نوآوری و پتنت
۱۲ بهمن ۱۳۹۸

گزارش اولیه فعالیت‌های تحقیقاتی آموزشی دفتر ثبت اختراع اروپا با محوریت نوآوری و پتنت

دفتر ثبت اختراع اروپا، در راستای برنامه‌های تحقیقاتی آموزشی خود در خصوص نوآوری و پتنت، اقدام به انتشار نتایح اولیه نموده است. این نتایج که در قالب شش گزارش پژوهشی آماده گردیده، موضوعاتی همچون تأمین مالی نوآوری، انتقال دانش و فناوری، رهگیری اختراعات در بازار و روند رشد و توسعه فناوری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را هدف قرار داده است.

EPO
تلاش‌های «IP5» برای تدوین سیاست‌های مالکیت فکری در زمینه هوش مصنوعی
۷ بهمن ۱۳۹۸

تلاش‌های «IP5» برای تدوین سیاست‌های مالکیت فکری در زمینه هوش مصنوعی

پنج دفتر بزرگ مالکیت فکری، جلسه افتتاحیه کارگروه مشترک خود در زمینه فناوری‌های نوظهور و هوش مصنوعی را در برلین برگزار نمودند. هدف اصلی از تشکیل این کارگروه، شناسایی حوزه‌هایی بود که در بهبود فرآیندهای ثبت اختراع، می‌توانند بیشترین بهره را از هوش مصنوعی ببرند. علاوه بر این، به‌کارگیری الزامات ثبت اختراع در حوزه فناوری هوش مصنوعی و مدیریت پرونده‌های ثبت اختراع ایجاد شده توسط ماشین‌ها، از اهداف جانبی این کارگروه محسوب می‌شود.

EPO
کاهش سروصدا و کنترل دما به کمک نسل جدید شیشه‌های خودرو
۶ بهمن ۱۳۹۸

کاهش سروصدا و کنترل دما به کمک نسل جدید شیشه‌های خودرو

تسلا موفق به تولید شیشه‌های جدیدی برای خودروهای خود شده است که علاوه بر کاهش محسوس سروصدای محیط، قادر به کنترل بهتر دما در داخل وسایط نقلیه نیز می‌باشد. این شیشه‌ها، دارای ساختار خاصی متشکل از سوراخ‌های ریز و عایق‌بندی شده هستند که کاهش سروصدا و تنظیم راحت‌تر درجه حرارت داخل خودرو را ممکن می‌نماید.

electrek
گزارش برگزاری کارگاه علائم تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید!
۶ بهمن ۱۳۹۸

گزارش برگزاری کارگاه علائم تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید!

در راستای برنامه‌های آموزشی مخاطب‌محور آکادمی کانون پتنت ایران، در مورخ سوم بهمن‌ماه سال جاری، کارگاهی با تمرکز بر علائم تجاری برگزار گردید. این کارگاه که مطابق با برنامه منتشر شده در تقویم آموزشی زمستانه آکادمی کانون برگزار شد، دومین مورد از کارگاه‌های با عنوان «علامت تجاری» بود که شعار "کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید" را دنبال نموده و در تلاش است که شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای مختلف را، به ثبت علائم تجاری و استفاده از مزایای ناشی از آن، ترغیب نماید.