۲۲ شهریور ۱۳۹۷ پهپاد حمل فنجان قهوه که می‌تواند تشخیص دهد شما چه موقع نیاز به نوشیدنی دارید!

پتنت جدید «IBM»، یک سیستم جالب سرو نوشیدنی را معرفی نموده که بر اساس آن، پهپادها می‌توانند فکر کاربر را از طریق تشخیص چهره و تحلیل‌های روانشناختی خوانده و سپس اقدام به حمل و ارائه یک فنجان نوشیدنی به وی نمایند. بر اساس این ایده بسیار جالب، در آینده، آسمان مملو از نوشیدنی‌های داغی است که هر یک به سمتی در حال پرواز هستند.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

 

بنا بر طرح تشریح شده در پتنت، آنچه «IBM» به آن فکر می‌کند، توسعه یک سیستم تحویل هوشمند، متشکل از پهپادها است که می‌تواند در یک منطقه مشخص جغرافیایی، مردم را اسکن نموده و با استفاده از سنسورهای خاص طراحی‌شده، در صورتی که هرگونه غم و اندوه در چهره فرد وجود داشته باشد، یک فنجان قهوه گرم برای وی ارسال شود. حالتی را تصور نمایید که پهپادها در اطراف یک مجتمع اداری بزرگ پرواز نموده و با استفاده از سنسورهای بایومتریک خود، فشارخون، وضعیت عدسی چشم و حالات چهره را ثبت نمایند و از این راه، تشخیص می‌دهند که الان زمان مناسبی برای نوشیدن یک فنجان قهوه برای شما است. شما همچنین می‌توانید با گرفتن یک ژست مناسب و یا دست تکان دادن برای پهپاد، در هر زمان دلخواه به فنجان قهوه خود دست یابید.

گفتنی است، پهپاد دارای سیستم تحلیلی هوشمندی است که می‌تواند با پردازش رفتارهای خاص اجتماعی مخاطب خود در اولین سفارش قهوه، مسیر یادگیری و خودآموزی را برای تشخیص‌های بعدی آغاز نماید. نوع نوشیدنی و زمان‌های معمول که هر کاربر متمایل به نوشیدن است، از شاخص‌هایی است که پهپاد می‌تواند آن‌ها را به خاطر سپرده و حتی در صورت عدم پرداخت وجه، پهپاد این قابلیت را دارد که قهوه را به مشتری دیگر در همان زمان تحویل دهد. دفتر ثبت اختراع آمریکا، ابراز امیدواری نموده که با توسعه این اختراع، نسل جدید پهپادها، با استفاده از سنسورهای هوشمند خود بتوانند از طریق چهره افراد در اماکن عمومی، رفتار افراد را پیش‌بینی نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.