افزایش امنیت استفاده از ربات‌ها برای هوشمندسازی سیستم حمل سفارشات
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ افزایش امنیت استفاده از ربات‌ها برای هوشمندسازی سیستم حمل سفارشات

اخیراً اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، پتنت جدیدی از شرکت والمارت انتشار داده است که نوعی سیستم بلاک‌چین را به منظور هوشمندسازی فرآیند تحویل کالا، معرفی می‌نماید. این فناوری جدید، می‌تواند راهکاری ساده و عملی را فراهم نموده که دو وسیله الکترونیکی خودکار، نظیر پهپادهای تحویل دهنده کالا و یا ربات‌های خانگی خودکار، بتوانند نسبت به تأیید اعتبار یکدیگر اقدام نموده و امکان به‌کارگیری ایمن آن‌ها در سیستم تحویل سفارشات را فراهم نماید.

در این پتنت که در ژانویه سال جاری میلادی با عنوان «سیستم‌ها، وسایل و روش‌های تأیید اعتبار ربات‌های خودکار» به ثبت رسیده است، ادعا شده که دو دستگاه الکترونیکی خودکار، نظیر پهپاد تحویل کالا و ربات خانگی، می‌توانند به روش‌های امنیتی معرفی‌شده و یکدیگر را تأیید اعتبار نمایند. با توجه به ایده اصلی معرفی‌شده در این پتنت، سیستمی متشکل از چندین ربات یا پهپاد را می‌توان تصور نمود که قادر به تحویل سفارشات در سرتاسر زنجیره توزیع خواهند بود. دستگاه‌های مذکور، از سیگنال‌های بی‌سیم استفاده نموده و با فعال نمودن سیستم امنیتی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین، قادر به تأیید هویت وسایل الکترونیکی دیگر خواهند بود. شایان ذکر است که بکارگیری بلاک‌چین در روند دریافت و ارسال سیگنال‌های تأیید هویت و همچنین داده‌های مرتبط با آن‌ها که هدف اصلی هکرها است، می‌تواند مفید و راهگشا باشد.

گفتنی است، والمارت در طی یک سال گذشته، اقدام به ثبت چندین پتنت در خصوص کاربردهای مختلف فناوری بلاک‌چین در آمریکا نموده است. برای مثال، اخیراً این شرکت اقدام به ثبت پتنتی برای مدیریت لوازم خانگی هوشمند با استفاده از این فناوری نموده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا سطح دسترسی و همچنین کنترل لوازم خانگی، مانند دستگاه‌های رایانه قابل‌حمل را تنظیم نمایند. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که توسعه فناوری بلاک‌چین، می‌تواند به والمارت در رقابت با آمازون کمک شایانی نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day