طراحی اتاقی چندمنظوره برای هتلی با مهمانان فعال در حوزه کسب‌و‌کار
۲۶ شهریور ۱۳۹۷

طراحی اتاقی چندمنظوره برای هتلی با مهمانان فعال در حوزه کسب‌و‌کار

امروزه سیستم پتنت، به منظور حفاظت از ابداعات و ابتکارات فناورانه، در حوزه‌ها و بخش‌های متنوعی بکار گرفته می‌شود. اخیراً، یک درخواست ثبت پتنت، در خصوص طراحی و چیدمان اتاق کار در هتل، از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، تأیید شده است. این درخواست که از سوی «InterContinental Hotels Group -IHG» به ثبت رسیده است، نوعی اتاق کار جدید در مجموعه هتل‌ها و رستوران‌های این مجموعه را معرفی نموده که تحت برند کرون پلازا «Crown Plaza»، به ارائه خدمات می‌پردازد. نوآوری مذکور، بخشی از پروژه بازسازی زنجیره تأمین و برند هتل است که با هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری کلید خورده است.

بنا بر گزارش فوربس، اتاق «WorkLife»، یک طراحی غیرمعمول و مبتنی بر فناوری بوده که متمرکز بر تجربه اقامتی لذت‌بخش برای مهمان است. مشابه با این پروژه را مجموعه هتل‌های هیلتون در دستور کار خود دارند که هنوز در مراحل اولیه توسعه است. از ویژگی‌های این اتاق، می‌توان به چیدمان مناسب مبلمان برای تماشای تلویزیون فارغ از محل جایگیری شخص، فضایی چندمنظوره، برای مطالعه، کار، ملاقات با افراد و استراحت و حمامی با طراحی مدرن و روشن برای کمک به تمدد اعصاب و تجدید انرژی را نام برد.

«مردیت لاتام»، معاون منطقه‌ای «کرون پلازا»، در این زمینه اظهار داشت که مهمانان می‌توانند از طراحی مدرن و هدفمند این اتاق که کنترلی کامل طی مدت اقامت در هتل را برای آن‌ها فراهم می‌آورد، لذت ببرند. وی می‌افزاید: «اتاق ورک لایف، با دقت همه‌جانبه مفهوم‌سازی شده و در طراحی آن، سعی داشتیم تا بهترین نسخه از یک اتاق مهمان برای مسافرین فعال در حوزه کسب‌وکار را ارائه نماییم. نظرخواهی از مخاطبین، نشان می‌دهد که این اتاق، می‌تواند رضایت افراد را به‌طور کامل بهبود بخشد.»

گفتنی است، ثبت یک طراحی جدید برای اتاق هتل، به‌ندرت روی می‌دهد و هیچ‌یک از رقبای «IHG»، نظیر «ماریوت» و «آکور»، تاکنون به این کار اقدام نکرده‌اند. شاید بتوان آخرین نمونه از این دست را به شرکت دیزنی نسبت داد که در سال ۲۰۱۶ میلادی، اقدام به ثبت یک پتنت مرتبط با اتاق‌های هتل «Star War Themed» نمود.

 

پربازدید‌ترین‌ها

انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۵ تیر ۱۴۰۰

انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم تابستانه آکادمی کانون پتنت ایران، از ۱۰ رویداد آموزشی- ترویجی تشکیل شده که حوزه‌های مختلف مالکیت فکری و ثبت اختراع را در بر می‌گیرد. از نقاط قابل توجه تقویم تابستان، عناوین جدید «آناتومی پتنت» و «سینما مالکیت فکری» بوده که جذابیت ویژه‌ای ایجاد نموده‌اند.

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک
۹ تیر ۱۴۰۰

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک

کانون پتنت ایران جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های برتر کشور، دعوت به همکاری به عمل می‌آورد.

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۲ تیر ۱۴۰۰

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

با توجه به اهمیت اسناد ثبت اختراع و اطلاعات ارزشمند موجود در آن‌ها، عنوان جدیدی در وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران قرار گرفته که به شناخت اجزا و بخش‌های مختلف یک پتنت اختصاص دارد. این دوره آموزشی که تحت عنوان «آناتومی پتنت» در تقویم تابستانه آکادمی گنجانیده شده، در تاریخ پنجم مرداد ماه و در قالب برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی

با وجود رقابت کشورهای پیشرفته در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، به نظر می‌رسد که کشورهای آسیایی، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده‌اند. در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در این حوزه، نه مورد آسیایی بوده و فقط یک شرکت کانادایی در این بین حضور دارد. در این بین، چین با بیش از ۲۳۳ هزار پتنت فامیلی، فاصله‌ای زیاد با رقبا ایجاد نموده و عملاً خود را به‌عنوان رهبر اصلی این حوزه شناسانده است.

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی
۱۴ تیر ۱۴۰۰

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی

سونی با همکاری چند شرکت فعال در حوزه فناوری‌های صوتی، استخری از پتنت‌های متنوع‌ جمع‌آوری نموده که برای پیاده‌سازی استاندارد جدید صدای سه بعدی، الزامی و البته کافی می‌باشند. متقاضیان فعالیت در این حوزه، با اخذ مجوز بهره‌برداری از این مجموعه، بدون نگرانی از هر گونه دادرسی و نقض پتنت، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه داده و نسل بعدی فناوری‌های صوتی را ارتقاء دهند.

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.