«علی‌بابا» در صدر رده‌بندی پتنت‌های ثبت‌شده در حوزه فناوری بلاک‌چین
۰۲ مهر ۱۳۹۷ «علی‌بابا» در صدر رده‌بندی پتنت‌های ثبت‌شده در حوزه فناوری بلاک‌چین

فناوری بلاک‌چین، یکی از فناوری‌های نوظهور است که در طی چند سال اخیر، به‌شدت مورد توجه شرکت‌های فناور پیشرو قرار گرفته و هر روزه، می‌توان خبری جدید، پیرامون توسعه یک کاربرد جدید برای آن شنید. با توجه به رقابت شدید شرکت‌های مختلف برای توسعه هر چه بیشتر این فناوری در حوزه‌های مختلف، روند ثبت پتنت در این حوزه نیز با آهنگی چشمگیر رو به افزایش است. «IPRDaily»، به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه خدمات مالکیت فکری و اکوسیستم مالکیت فکری بین‌المللی، اقدام به انتشار گزارشی از برترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری بلاک‌چین نموده است.

در این گزارش که رتبه‌بندی شرکت‌ها بر مبنای تعداد پتنت‌های به ثبت رسیده انجام گرفته است، شرکت‌های چینی و آمریکایی، در صدر فهرست قرار گرفته‌اند. «علی‌بابا» همراه با شرکت‌های وابسته خود، در مجموع موفق به ثبت ۹۰ پتنت در این زمینه شده‌اند که همین عامل، موجب شده است تا در صدر جدول شرکت‌های فعال در حوزه بلاک‌چین قرار گیرد. پس از این شرکت بزرگ چینی، «IBM» با ثبت ۸۹ پتنت، در جایگاه دوم قرار گرفته است و جایگاه سوم نیز، با ۸۰ پتنت ثبت‌شده، به غول پرداخت‌های الکترونیک، یعنی «MasterCard»، اختصاص یافته است.

در ادامه لیست مذکور، بانک آمریکایی «BAC» و بانک چینی «PBoC» جای دارند که به ترتیب، موفق به ثبت با ۵۳ و ۴۴ پتنت شده‌اند. لازم به ذکر است که «PBoC»، یکی از اولین بانک‌های جهان به حساب می‌آید که به‌طور خاص در زمینه ارز مجازی فعالیت می‌نماید. این بانک، در یک سال گذشته، اقدام به سرمایه‌گذاری وسیعی در حوزه مبادلات دیجیتال نموده و بیش از ۴۰ پتنت در این زمینه به ثبت رسانیده است.

گفتنی است، این فهرست شامل برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌های مالی و فناوری است که هر یک از آن‌ها، حداقل ۲۰ پتنت در حوزه فناوری بلاک‌چین به ثبت رسانیده‌اند. گوگل، سونی، اینتل و تنست گروپ، برخی از مشهورترین شرکت‌های حاضر در این فهرست به‌حساب می‌آیند. از منظر فعالیت‌های ملی در حوزه فناوری بلاک‌چین نیز، می‌توان کشورهای آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی را از فعال‌ترین کشورها در این حوزه به‌حساب آورد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.