جدال حقوقی غول‌های عرضه‌کننده انواع نوشیدنی بر سر نشان تجاری Zero
۰۴ مهر ۱۳۹۷

جدال حقوقی غول‌های عرضه‌کننده انواع نوشیدنی بر سر نشان تجاری Zero

برخی از مشهورترین شرکت‌های تولید نوشیدنی در جهان، وارد یک جدال گسترده حقوقی در زمینه علائم و نشان‌های تجاری شده‌اند. این پرونده که اخیراً از سوی دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا مورد بررسی مجدد قرار گرفته است، به اختلافات «Royal Crown»، «دکتر پپر/ سون‌آپ» و «کوکاکولا» بر سر کلمه «Zero» می‌پردازد.
بنا بر گزارش بلومبرگ، نشان تجاری «Zero» از سوی کوکاکولا مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت سون‌آپ، با این ادعا که این کلمه نوعی اصطلاح عمومی بوده و مصرف‌کنندگان، آن را به معنای هر نوشیدنی با کمتر از ۵ کالری انرژی می‌دانند، خواستار ابطال نشان تجاری متعلق به کوکاکولا شده است. از سوی دیگر، رویال کرون نیز اعلام نموده که تا زمانی که کوکاکولا نسبت به کلمه «Zero» ادعایی نداشته باشد، به علائم تجاری «Coke Zero» و یا «Sprite Zero» اعتراضی ندارد. گفتنی است، جدال حقوقی بین غول‌های فعال در صنعت نوشیدنی، با فضای رقابتی این صنعت، همخوانی کاملی دارد. کوکاکولا اعلام نموده است که در سه ماه اول سال جاری میلادی، محصولات مرتبط با نام تجاری «Zero» با رشد دو رقمی همراه بوده است.
امروزه، اهمیت و ارزش علائم و نشان‌های تجاری در فضای کسب‌وکار، چه در مقیاس محلی و چه بین‌المللی، کاملاً پذیرفته شده است. این اهمیت، تا بدان جا پیش رفته است که در برخی موارد، ارزش نشان تجاری، از خود محصول نیز بیشتر است؛ برای مثال، می‌توان به ارزش برند برخی شرکت‌های مشهور، همچون اپل اشاره نمود. به‌طور مشابه، محصولی را در نظر بگیرید که برند مرتبط با آن، کاملاً عمومی شده و در اذهان اغلب مردم باقی مانده است. در این حالت، نشان تجاری از ارزشی به‌مراتب بالاتر از خود محصول برخوردار است و آن را می‌توان یک دارایی بسیار ارزشمند و گران‌بها برای شرکت در نظر گرفت. با توجه به اهمیت نشان‌های تجاری و ارزش قابل‌توجه برخی برندها، بسیاری از شرکت‌ها سعی دارند تا از این دارایی فکری، به‌صورت خیلی جدی در برابر هر آنچه ممکن است به نحوی با آن مشابهت داشته باشد، حفاظت نمایند.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

نتایج سومین آزمون بر خط مالکیت فکری اعلام شد
۲۴ دی ۱۳۹۹

نتایج سومین آزمون بر خط مالکیت فکری اعلام شد

مخاطبین کانون پتنت ایران، رکورد جدیدی را در سومین آزمون بر خط مالکیت فکری بر جای گذاشتند. در این آزمون که ۱۷۱ شرکت‌کننده حضور داشتند، پنج نفر موفق به پاسخ‌دهی صحیح به همه سؤالات شدند.

اختراع ۲۵۰ هزار دلاری دو نوجوان برای درخت کریسمس
۲۹ دی ۱۳۹۹

اختراع ۲۵۰ هزار دلاری دو نوجوان برای درخت کریسمس

اختراع کریسمسی دو نوجوان ۱۲ ساله، درآمدی ۲۵۰ هزار دلاری نصیب آن‌ها نموده است. «آیان» و «میکی»، راهی برای جلوگیری از زمین خوردن و شکستن تزئینات درخت کریسمس یافتند و همین ایده خلاقانه، آغازی برای کارآفرینی هیجان‌انگیز آن‌ها شد. این ایده ساده و جذاب، زمانی به ذهنشان رسید که یکی از تزئینات مورد علاقه آن‌ها، از درخت کریسمس بر روی زمین افتاد و شکست. آن‌ها به این فکر افتادند که باید برای این چالش راهکاری اندیشید؛ راهکاری که در یک سال، درآمدی ۲۵۰ هزار دلاری برای آن‌ها به دنبال داشته است.

اعطای عنوان کودک سال مجله تایم به یک مخترع ۱۵ ساله
۱۵ دی ۱۳۹۹

اعطای عنوان کودک سال مجله تایم به یک مخترع ۱۵ ساله

یک مخترع ۱۵ ساله، عنوان اولین کودک سال مجله «Time» را از آن خود نموده و تصویرش بر روی جلد این مجله مشهور قرار گرفت.

اندازه‌گیری دقیق فشارخون توسط ساعت اپل
۸ دی ۱۳۹۹

اندازه‌گیری دقیق فشارخون توسط ساعت اپل

اپل در ادامه استراتژی ایجاد کاربردهای متنوع در محصولات و حرکت به سمت سلامت دیجیتال، نوآوری جدیدی برای ساعت‌های هوشمند توسعه داده که «Apple Watch»ها به سادگی امکان اندازه‌گیری و کنترل دقیق فشارخون کاربر را خواهند داشت.

بسته‌بندی ویژه برای افزایش طول عمر محصولات کشاورزی
۹ دی ۱۳۹۹

بسته‌بندی ویژه برای افزایش طول عمر محصولات کشاورزی

«وردانت تکنولوژی»، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع جدیدی شده که مرتبط با تنظیم وضعیت محصولات کشاورزی و کنترل شرایط آن‌ها در کل فرایند برداشت تا عرضه به مصرف‌کننده است.

واکسن کووید-۱۹ و هیاهوی دسترسی کشورهای فقیر
۶ دی ۱۳۹۹

واکسن کووید-۱۹ و هیاهوی دسترسی کشورهای فقیر

در حالی‌که پس از یک سال سروکله زدن با کووید-۱۹، کشورها آماده واکسیناسیون گسترده می‌شوند، بحث‌ها پیرامون نحوه دسترسی به واکسن در کشورهای فقیر به اوج خود رسیده است.