اولین پیروزی شرکت‌های چینی در یک پرونده اسرار تجاری
۰۹ مهر ۱۳۹۷ اولین پیروزی شرکت‌های چینی در یک پرونده اسرار تجاری

از ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی، مدیران شرکت هیتاچی و همچنین مت‌گلس که از شرکت‌های آمریکایی وابسته به هیتاچی است، متوجه رشد شدید رقبای چینی خود مانند شرکت «Qingdao Yunlu» شدند که محصولاتی با کیفیت نزدیک به محصولات آن‌ها تولید می‌نمایند. در راستای این جهش یک تا دو ساله، که همراه با سرمایه‌گذاری بسیار کم در فعالیت‌های تحقیق و توسعه بود، شکایتی مطرح گردید که مدعی افشای اسرار تجاری هیتاچی و قرار گرفتن آن‌ها در اختیار صنایع چینی یادشده بود. در این دعوی حقوقی، تأکید اصلی بر دسترسی شرکت چینی، به یک راز تجاری بسیار ارزشمند هیتاچی و همچنین، به اشتراک گذاشتن آن، با دیگر شرکت‌های زیرمجموعه بوده است.

هیتاچی که رقبای چینی خود را به کسب اطلاعات محرمانه از دو کارمند سابق خود و سپس انتشار آن به سایر شرکت‌های داخلی متهم نموده بود، این شکایت را در ماه ژوئیه، یعنی پیش از برگزاری دادرسی، بدون اشاره به جزئیات لغو نمود. بازپس‌گیری این قبیل شکایت‌ها، با توجه به ماهیت شکایت کاملاً طبیعی است، چراکه در چنین پرونده‌هایی، شاکی تا جایی که امکان دارد سعی در ابهام‌گویی داشته تا از درز اسرار تجارت خود جلوگیری نماید و حتی در صورت محاکمه نیز، از بیان جزئیات جلوگیری می‌نماید. در نتیجه، می‌توان این پرونده را به عنوان اولین پیروزی برای شرکت‌های چینی، در بخش ۳۳۷ مرتبط با اسرار تجاری دانست.

با نگاهی به لیست شرکت‌های چینی که درگیر پرونده‌های مشابهی در زمینه سرقت اسرار تجاری بوده‌اند، متوجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها در سطوح مختلف در «ITC» شکست خورده‌اند. به کمک فناوری مورد مناقشه اخیر که اصطلاحاً فلز آمورف «AMR» نامیده می‌شود، شرکت آمریکایی «مت‌گلس» موفق شده است که بازار تولید مبدل‌های بزرگ و باکیفیت بالای «AMR» را در دست گیرد. به‌کارگیری این مبدل‌ها در صنعت تلفن همراه هوشمند و افزایش توجهات به این فناوری، همراه با منقضی شدن برخی از پتنت‌های مرتبط با آن، موجب شده است تا حفظ اسرار تجاری به یک اولویت مهم هیتاچی و شرکت آمریکایی زیرمجموعه آن بدل شود.

 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.