بهبود قابلیت‌های سیستم دریافت اطلاعات تماس از سوی مایکروسافت
۱۲ مهر ۱۳۹۷ بهبود قابلیت‌های سیستم دریافت اطلاعات تماس از سوی مایکروسافت

مایکروسافت، پتنت جدیدی به ثبت رسانیده است که می‌تواند «Caller ID» تلفن‌های همراه را با تغییرات فراوانی مواجه سازد. این پتنت که در ۱۴ می سال جاری میلادی به ثبت رسیده بود، و در اواسط سپتامبر نیز از سوی «USPTO» انتشار یافته است، به یک مفهوم منحصربه‌فرد در ارتباط با بهبود قابلیت‌های نمایش اطلاعات تماس‌گیرنده می‌پردازد.

بنا بر گزارش «Windows Latest»، پتنت مذکور به معرفی سیستمی پیشرفته برای تلفن‌های همراه اختصاص دارد که علاوه بر شناسایی تماس‌گیرنده، قابلیت تشخیص هدف برقراری تماس را نیز خواهد داشت. در ابتدای آغاز بکار فناوری تلفن همراه، دریافت‌کننده تماس نمی‌دانست که چه کسی با وی تماس گرفته است که در ادامه، این مسئله با ظهور «Caller ID» مرتفع گردید. با این حال، همچنان دریافت‌کننده از علت تماس بی‌خبر است و حتی اگر دریافت‌کننده بداند که علت تماس چه بوده است، هنوز مجبور به انجام اقدامات متعددی برای یافتن اسناد و برنامه‌های مربوط به تماس تلفنی است. بنابراین در برخی از مواقع، تصور گیرنده از تماس دریافتی، می‌تواند یک مزاحمت قلمداد شده که ترجیح می‌دهد پاسخی به آن ندهد.

فناوری معرفی شده در این پتنت، بر اساس اهداف، اقدامات، موضوع یا محتوا، می‌تواند به‌طور خودکار، یک لیست خاص از اقدامات لازم در طول تماس به وجود آورد. در واقع، سیستم مذکور نوعی کنترل‌کننده نمایش محتویات و نرم‌افزارهایی است که به نحوی در طول تماس لازم خواهند شد. لیست مذکور، به‌طور خودکار و بر اساس اهداف از پیش تعیین‌شده، اقدامات، موضوع و محتوای موردبحث در طی تماس را ایجاد می‌کند.

 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day