ارزیابی میزان استرس مشتریان از طریق سبد خرید بیولوژیک
۲۳ مهر ۱۳۹۷

ارزیابی میزان استرس مشتریان از طریق سبد خرید بیولوژیک

والمارت، پتنت جدیدی به ثبت رسانیده است که بر اساس آن، به منظور اطلاع از میزان استرس و یا دیگر مشکلات عصبی موجود در خریداران فروشگاه‌ها، برخی علائم بیولوژیک آن‌ها، نظیر ضربان قلب، اندازه‌گیری شده و اقدامات احتمالی لازم از سوی کارکنان فروشگاه انجام خواهد گرفت. لازم به ذکر است، پتنت فوق که در ۲۲ فوریه سال جاری میلادی به ثبت رسیده است، در ۲۳ آگوست نیز از سوی «USPTO» انتشار یافته است.

بنا بر گزارش «Business Insider»، نوآوری جالب‌توجه والمارت، مبتنی بر دسته بیومتریک سبد خرید است که به منظور اندازه‌گیری سطوح استرس مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با لمس دسته سبد توسط مشتری، امکان اندازه‌گیری علائمی همچون ضربان قلب، دمای بدن و نحوه کنترل سبد خرید فراهم شده و در نتیجه می‌تواند مواردی را که مشتری به کمک نیاز دارد، شناسایی و به کارکنان اعلام نماید. در این حالت، هشدارهایی برای کارکنان فروشگاه ارسال شده و حتی می‌تواند به اقدامات شدیدتری نظیر ارائه کمک‌های پزشکی اورژانسی نیز منجر شود.

گفتنی است، والمارت در رقابت با دیگر رقبا و به‌ویژه آمازون، استفاده از فناوری‌های جدید، اعم از بلاک‌چین، ربات‌ها و توسعه خدمات جانبی به مشتریان را در دستور کار قرار داده است. برای مثال، این شرکت در بیش از ۵۰ فروشگاه از مجموعه فروشگاه‌های خود در آمریکا، از ربات‌های خودکار برای سرکشی و نظارت بر برچسب‌های اجناس استفاده می‌نماید، تا قیمت‌های نادرست ناشی از گم شدن و جابه‌جا شدن برچسب‌ها را شناسایی و تصحیح نمایند. والمارت همچنین طرحی در دست دارد که بر اساس آن، از ربات‌های ویژه‌ای برای دریافت سفارشات آنلاین مشتریان و آماده‌سازی آن‌ها برای ارسال استفاده نماید.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹
۳ خرداد ۱۴۰۰

مخالفت اروپا با لغو موقت حقوق پتنت‌های واکسن کووید-۱۹

در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از لغو پتنت‌های مرتبط با واکسن کووید-۱۹، کمیسیون اروپا این اقدام را یک «ترفند رسانه‌ای» نامیده و با تأکید بر نقش کلیدی پتنت در افزایش نوآوری و سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه‌ای، استفاده از مجوزهای اجباری را به‌عنوان راهکاری جایگزین پیشنهاد داده است.

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی
۴ خرداد ۱۴۰۰

دیالیز سیار با استفاده از کلیه مصنوعی یک کیلوگرمی

یک متخصص بیماری‌های کلیوی، موفق به طراحی و ساخت نوعی تجهیز پوشیدنی شده که می‌تواند به‌عنوان یک کلیه مصنوعی، فرآیند تکراری و ناخوشایند دیالیز در مراکز درمانی را به کلی حذف نماید. «ویکتور گورا»، استادیار دانشگاه «UCLA»، پس از دریافت گواهی ثبت اختراع از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، در تلاش است تا اواخر سال جاری میلادی، آزمایشات نهایی مرتبط با دستگاه جدید خود را آغاز نماید.

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!
۱ خرداد ۱۴۰۰

ولخرجی تسلا: خرید ۳ پتنت در ازای ۳ دلار!

تسلا در ادامه تلاش‌های خود برای توسعه باتری‌های خودروهای الکتریکی، تعدادی از پتنت‌های یک استارت‌آپ کوچک کانادایی را خریداری نموده است. نکته جالب در این مبادله دارایی‌های فکری، واگذاری پتنت‌های مذکور در ازای مبلغ ناچیز ۳ دلار است. البته شواهد حاکی از آن است که این معامله، بسیار گسترده‌تر بوده و احتمالاً «اسپرینگ‌پاور اینترنشنال» تحت تملک تسلا قرار گرفته است.

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک
۱۲ خرداد ۱۴۰۰

روند صعودی ثبت اختراع در حوزه مواد غذایی پروبیوتیک

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت اختراع، حاکی از آن است که طی یک دهه گذشته، تحقیقات در حوزه مواد غذایی و میکروب‌شناسی، از حوزه‌های مورد توجه شرکت‌های فناور و سیاست‌گذاران بسیاری از کشورها بوده است. شواهد حاکی از آن است که در یک دهه اخیر، روند کلی پتنت‌های این حوزه رو به افزایش بوده و بخش عمده این افزایش، به لطف مخترعین و فناوران چینی بوده است.

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین
۸ خرداد ۱۴۰۰

صدور مجوز باز، ابتکار جدید سیستم مالکیت فکری چین

بنا بر قانون جدید ثبت اختراع چین، صاحبان پتنت می‌توانند برای تسریع در فرآیند صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، از طرح ابتکاری «صدور مجوز باز» استفاده نمایند. بر اساس این طرح، دارندگان پتنت در یک بیانیه کتبی اعلام می‌کنند که علاقه‌مندان به بهره‌برداری از فناوری پتنت شده، با مراجعه به دفتر مالکیت فکری چین و پرداخت هزینه‌های مشخص شده برای حق امتیاز، می‌توانند مجوز بهره‌برداری را دریافت نماید. این سیستم، با تسهیل گردش اطلاعات پتنت، به کاهش هزینه‌های معاملات، بهبود کارایی فرآیند صدور مجوز و نیز ارتقاء کیفیت بهره‌برداری از پتنت کمک می‌کند.

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو
۵ خرداد ۱۴۰۰

اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایش آن‌ها درون خودرو

خودروساز مشهور آمریکایی، در تلاش برای توسعه سیستم جدیدی است که با شناسایی و اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی، امکان به نمایش گذاشتن آن‌ها در داخل خودرو فراهم می‌کند. این نوآوری جدید فورد را می‌توان آخرین نمونه از تلاش شرکت‌های فناور برای ورود به حوزه‌های تبلیغات و استفاده از پتانسیل‌های قابل توجه این صنعت دانست. در این فناوری، با استفاده از یک دوربین، تصویری از بیلبورد گرفته شده و پس از شناسایی و تحلیل تصاویر توسط پردازنده، تبلیغات مرتبط درون خودرو به نمایش گذاشته می‌شود.