والمارت، پتنت جدیدی به ثبت رسانیده است که بر اساس آن، به منظور اطلاع از میزان استرس و یا دیگر مشکلات عصبی موجود در خریداران فروشگاهها، برخی علائم بیولوژیک آنها، نظیر ضربان قلب، اندازهگیری شده و اقدامات احتمالی لازم از سوی کارکنان فروشگاه انجام خواهد گرفت. لازم به ذکر است، پتنت فوق که در ۲۲ فوریه سال جاری میلادی به ثبت رسیده است، در ۲۳ آگوست نیز از سوی «USPTO» انتشار یافته است.
بنا بر گزارش «Business Insider»، نوآوری جالبتوجه والمارت، مبتنی بر دسته بیومتریک سبد خرید است که به منظور اندازهگیری سطوح استرس مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد. با لمس دسته سبد توسط مشتری، امکان اندازهگیری علائمی همچون ضربان قلب، دمای بدن و نحوه کنترل سبد خرید فراهم شده و در نتیجه میتواند مواردی را که مشتری به کمک نیاز دارد، شناسایی و به کارکنان اعلام نماید. در این حالت، هشدارهایی برای کارکنان فروشگاه ارسال شده و حتی میتواند به اقدامات شدیدتری نظیر ارائه کمکهای پزشکی اورژانسی نیز منجر شود.
گفتنی است، والمارت در رقابت با دیگر رقبا و بهویژه آمازون، استفاده از فناوریهای جدید، اعم از بلاکچین، رباتها و توسعه خدمات جانبی به مشتریان را در دستور کار قرار داده است. برای مثال، این شرکت در بیش از ۵۰ فروشگاه از مجموعه فروشگاههای خود در آمریکا، از رباتهای خودکار برای سرکشی و نظارت بر برچسبهای اجناس استفاده مینماید، تا قیمتهای نادرست ناشی از گم شدن و جابهجا شدن برچسبها را شناسایی و تصحیح نمایند. والمارت همچنین طرحی در دست دارد که بر اساس آن، از رباتهای ویژهای برای دریافت سفارشات آنلاین مشتریان و آمادهسازی آنها برای ارسال استفاده نماید.