عزم جدی تویوتا برای طراحی و ساخت ماشین‌های پرنده
۲۴ مهر ۱۳۹۷ عزم جدی تویوتا برای طراحی و ساخت ماشین‌های پرنده

ایده ساخت و توسعه ماشین‌های پرنده، از زمانی که اولین خودرو به بازار عرضه شد، ذهن مخترعین و نوآوران این صنعت را به خود مشغول نموده است. با پیشرفت‌های اخیر در حوزه فناوری، بسیاری از خودروسازان به‌صورت جدی‌تری اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی این ایده نموده‌اند. تویوتا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروساز در سطح جهان نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت، اخیراً پتنت جدیدی به ثبت رسانیده است که یک خودروی دو حالته، با قابلیت پرواز را توصیف می‌نماید. در این پتنت، چرخ‌های خاص ماشین پرنده و همچنین روش انتقال کاربری خودرو از حالت زمینی به پروازی، پوشش داده شده است. گفتنی است، ۳۰ تن از مهندسین تویوتا که خود را «Cartivator» می‌نامند، روند طراحی و آماده‌سازی این پروژه بلندپروازانه را به پیش می‌برند.

بنا بر گزارش «Business Insider»، تویوتا از سال گذشته میلادی کار بر روی ماشینی جدید با قابلیت پرواز را آغاز نموده است و پتنت مذکور، اولین اقدام برای حفاظت از طراحی منحصربه‌فرد این ماشین محسوب می‌شود. ایده اصلی تویوتا برای این ماشین، اتصال چرخ‌ها به بازوهایی فاصله‌دار است که در حالت پرواز، بازوها به سمت بالا حرکت نموده و چرخ‌ها شروع به چرخش می‌نمایند. چرخش چرخ‌ها، مانند روتورهای هلیکوپتر، موجب می‌شود تا ماشین به سمت بالا حرکت نماید. به گفته مهندسین تویوتا، سیستم قدرت این وسیله جالب، می‌تواند یک سیستم باتری، توربین گاز، سلول‌های سوختی هیدروژنی و موارد دیگر باشد.

لازم به ذکر است که تویوتا در تلاش است تا طراحی و ساخت ماشین فوق که «SkyDrive» نامیده می‌شود را تا پیش از آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به پایان رسانیده و از آن به‌صورت نمادین برای روشن نمودن مشعل بازی‌ها استفاده نماید.



پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.