شناسایی مظنون و انجام تست الکل و مواد مخدر توسط خودروی خودران پلیس
۳۰ مهر ۱۳۹۷ شناسایی مظنون و انجام تست الکل و مواد مخدر توسط خودروی خودران پلیس

موتورولا، پتنت جدیدی به ثبت رسانیده است که یک ماشین پلیس خودران با برخی کارکردهای قضایی منحصربه‌فرد را معرفی می‌نماید. با توجه به سطح بلوغ فناوری‌های فعلی و این واقعیت که اغلب فناوری‌های بکار رفته در این خودروی عجیب، با کارکرد ۸۰ درصدی، از طریق فناوری‌های فعلی پوشش داده می‌شود، به نظر می‌رسد که حضور این خودرو در خیابان‌ها، در چند سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود. لازم به ذکر است که پتنت مذکور، در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی به ثبت رسیده و در ماه اوت سال جاری نیز تأیید شده است.

بنا بر گزارش «Auto Week»، سیستم ارتباطات مرتبط با اجرای قوانین در این خودرو به‌عنوان یک وسیله نقلیه خودران، در سطح 5 قرار دارد که این امر، به معنای این است که به راننده نیاز نخواهد داشت. اما ویژگی عدم نیاز به راننده، تنها نکته جالب‌توجه این خودروی پلیس نیست. این خودرو دارای سیستم تشخیص چهره و اسکن اثر انگشت بوده که می‌تواند برای شناسایی افراد مظنون و نیز ثبت سوابق در بانک اطلاعاتی، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین خودروی فوق، دارای سیستم سنجش دم و بازدم افراد «Breathalyzer» نیز می‌باشد.

خودروی ابداعی موتورولا، می‌تواند حقوق قانونی شما را برایتان ارئه نموده و به شما اجازه دهد تا به صورت ویدئویی با وکیل حقوقی یا قاضی پرونده خود ارتباط برقرار نمایید. جالب‌تر این‌که در صورت تعیین میزان وثیقه، دستگاه نصب‌شده در خودرو این امکان را فراهم نموده تا با استفاده از کارت اعتباری، مبلغ وثیقه را پرداخت نمایید. گفتنی است، پرونده‌های قانونی که این خودرو قادر به پیگیری آن‌ها است، متنوع بوده و شامل آزمایش مصرف مواد مخدر، مصرف بیش‌ازحد الکل و یا شناسایی و پیگیری برخی از مظنونین مشخص‌شده از سوی سیستم قضایی است. با این همه، دستگیری مظنونین، در این پتنت پیش‌بینی نشده است!

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.