جنگ حقوقی بر سر پتنت فراوری گیاه استویا به عنوان شیرین‌کننده بدون کالری
۰۳ آبان ۱۳۹۷ جنگ حقوقی بر سر پتنت فراوری گیاه استویا به عنوان شیرین‌کننده بدون کالری

شرکت آمریکایی «PureCircle» که از تأمین‌کنندگان گیاه استویا «Stevia» به شمار می‌رود، رقیب خود را به نقض پتنت متهم نموده است. در دادخواست حقوقی این شرکت که در تاریخ ۱۷ سپتامبر سال جاری میلادی، در دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا به ثبت رسیده است، بابت زیان‌های ناشی از این نقض پتنت، بر لزوم دریافت غرامت از شرکت سوئیژن «SweeGen»، تأکید شده است. گفتنی است، استویا نوعی گیاه بومی آمریکای جنوبی است که از برگ آن به‌عنوان شیرین‌کننده بدون کالری استفاده می‌شود و پتنت مذکور، مرتبط با نوعی گلیکواسید داخل برگ‌های استویا بوده (Reb M) که بسیار شبیه به شکر است.

بنا بر گزارش «Food Business Review»، سوئیژن دارای ۱۳ پتنت گرنت شده و بیش از ۱۳۰ پرونده پتنت مرتبط با شیرین‌کننده استویا در سرتاسر جهان است که حداقل هفت روش جدید برای تولید «Reb M» را شامل می‌شود. این شرکت، بر محافظت از دارایی‌های فکری خود تأکید فراوانی دارد؛ بنا به گفته بخش مالکیت فکری این شرکت، سوئیژن در راستای منافع مصرف‌کنندگان خود در سطح جهان، عمیق‌ترین تعهد را برای مالکیت‌های فکری نوآورانه خود قائل است. لازم به ذکر است که  «PureCircle» نیز دارای ۷۷ پتنت ثبت شده در «USPTO» بوده و پتنت مورد ادعای این شرکت، «US» پتنتی با شماره «۹۲۴۳۲۷۳» بوده که این فناوری منحصربه‌فرد، موجب می‌شود تا استفاده از «Reb M» در محصولات لبنی، نوشیدنی‌ها و سایر مواد غذایی، کاملاً مقرون‌به‌صرفه گردد.

لازم به ذکر است، با توجه به شکایت به ثبت رسیده، «PureCircle USA» و شرکت‌های تابعه «PureCircle Ltd» و «PureCircle Sdn Bhd» (مستقر در مالزی)، به‌عنوان شاکیان این پرونده حقوقی و سوئیژن به همراه «Phyto Tech Corp» نیز به‌عنوان متهمان پرونده می‌باشند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.