تشخیص بیماری و حالات احساسی کاربر از طریق دستیار صوتی آمازون
۰۵ آبان ۱۳۹۷

تشخیص بیماری و حالات احساسی کاربر از طریق دستیار صوتی آمازون

آمازون موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع در خصوص پتنتی شده است که در مارس ۲۰۱۷ میلادی، اقدام به ثبت آن نموده بود. پتنت مذکور، فناوری نوینی را معرفی می‌نماید که می‌تواند تحولی عظیم در حوزه سلامت را به دنبال داشته باشد. در این فناوری، تکنیک جدیدی مورد استفاده قرار گرفته، تا از طریق شناسایی تغییرات در صدای کاربر، امکان تشخیص بیماری در وی فراهم گردد.

فناوری معرفی شده جدید آمازون، به الکسا «Alexa»، دستیار صوتی این شرکت، امکان می‌دهد تا بروز بیماری را به فرد اطلاع دهد. علاوه بر این، برخی داروها و دستورالعمل‌های تهیه غذا، مانند سوپ را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. این پتنت، در تاریخ ۹ اکتبر سال جاری میلادی، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع با شماره «US10096319»، از اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا شده است.

آمازون، دائماً در حال تلاش برای بهبود قابلیت‌های الکسا است و پتنت مذکور نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود. آمازون معتقد است که الکسا، قادر به شناسایی حالات احساسی کاربر، مانند شادی، غم، خشم، خستگی، ترس، خواب‌آلودگی و گریه نیز بوده و این قابلیت را نیز دارد که از طریق تحلیل صدای پس‌زمینه، مکان جغرافیایی کاربر را تشخیص دهد.

رصد کانون پتنت ایران از فناوری‌ها و پتنت‌های ثبت شده در خصوص دستیارهای صوتی، حاکی از آن است که غول‌های بزرگ فناوری، از جمله گوگل، اپل و آمازون، پیوسته در تلاشند تا بتوانند از این ابزار، برای ارتقا و هوشمندسازی تجهیزات خود و ایجاد ارتباطی تنگاتنگ با کاربر، بهره گیرند. به عنوان مثال، «سیری»، دستیار صوتی اپل، توانایی ارائه پاسخ‌های هوشند به رد تماس‌های صورت گرفته را خواهد داشت و نیز این توانایی را دارد که یادگیری سریع‌تر کلمات و عبارات را در برنامه کاری خود قرار دهد. با این وجود، رویکرد آمازون، علاوه بر ایجاد ارتباط با کاربر، حاکی از تلاش برای درآمدزایی از طریق تبلیغات است؛ اگرچه در نگاه اول، تنها کمک نمودن به کاربر در این فناوری جدید آمازون به چشم می‌خورد و برای مثال الکسا تشخیص می‌دهد که کاربر دارای گلودرد یا سرفه شدید بوده و نیاز به دارو یا سوپ دارد. اما نگاهی دقیق‌تر، نشان می‌دهد که آمازون در همین زمان، تبلیغ یک شربت رفع سرفه و یا یک رستوران برای سفارش سوپ مرغ را نیز در برنامه خود قرار می‌دهد. پیشتر نیز آمازون با ارائه پتنتی در خصوص ضبط صدای کاربر، برای کاربردهای تبلیغاتی، این رویکرد خود را نشان داده بود.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ) کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

سلسله وبینارهای آموزشی مالکیت فکری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی
۲ تیر ۱۳۹۹

سلسله وبینارهای آموزشی مالکیت فکری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی

پیرو تفاهم‌نامه کانون پتنت ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، برگزاری یک سلسله وبینارهای آموزشی در خصوص مالکیت فکری، در دستور کار قرار گرفته است. تقویم منتشر شده، شامل ۱۰ وبینار آموزشی و ۲ وبینار ترویجی است که ویژه اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و پژوهشگران وزارت بهداشت، برگزار می‌گردد.

آزمون بر خط مالکیت فکری
۸ تیر ۱۳۹۹

آزمون بر خط مالکیت فکری

کانون پتنت ایران، در راستای اهداف خود برای آموزش و ترویج مفاهیم مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع، در صدد برگزاری مجموعه‌ای از آزمون‌ها برای عموم مخاطبین علاقه‌مند است. در پی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اولین دوره از این سری آزمون‌ها، در روز جمعه مورخ ۲۰ تیرماه سال جاری و از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح برگزار می‌گردد.

انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران
۱ تیر ۱۳۹۹

انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه سیاست‌های خود مبنی بر آموزش مخاطب‌محور در حوزه «IP» و ارتقای سطح دانش مالکیت فکری در کشور، اقدام به انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ نموده است. این تقویم آموزشی، مجموعاً ۹ رویداد آنلاین را شامل شده و متقاضیان می‌توانند با حضور در این دوره‌ها، آگاهی و دانش خود در حوزه مالکیت فکری را افزایش دهند.

امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹

امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی

در راستای اعلان‌ قبلی آکادمی کانون پتنت ایران، در خصوص برگزاری یک دوره سه‌روزه با عنوان «کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی (اختراعات)»، به منظور در نظر گرفته شدن مسائل بهداشتی و همچنین مراعات حال شرکت‌کنندگان، موارد ویژه‌ای در دستورالعمل برگزاری این دوره قرار گرفته است. یکی از موارد در نظر گرفته شده برای این کمپ سه‌روزه که از مورخ ۲۴ لغایت ۲۶ خردادماه سال جاری و با همکاری کانون پتنت ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌گردد، امکان استفاده از آن به صورت آنلاین و غیرحضوری است.

تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی
۴ تیر ۱۳۹۹

تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی

تسلا آماده عرضه سقف‌های خورشیدی خود به بازارهای بین‌المللی است. این شرکت فناور که به دنبال فعالیت‌های تحقیق‌وتوسعه‌ای خود، به فناوری بسیار جذاب سقف‌های خورشیدی دست یافته، در راستای توسعه فعالیت‌های خود، اروپا را به‌عنوان یک بازار بالقوه و جذاب در نظر گرفته است. در همین راستا، با توجه به لزوم حفاظت حداکثری از این نوآوری ارزشمند، پتنت جدیدی را در دفتر ثبت اختراع اروپا به ثبت رسانیده است.

آماده‌سازی بستنی در کمتر از ۳ ثانیه
۲۷ خرداد ۱۳۹۹

آماده‌سازی بستنی در کمتر از ۳ ثانیه

محققین دانشگاه «Cornell»، روش جدیدی برای آماده‌سازی بستنی ابداع نموده‌اند که انقلاب بزرگی در این صنعت محسوب می‌شود. این فرآیند جدید، با استفاده از دی‌اکسید کربن تحت فشار، امکان تولید بستنی را در کمتر از چند ثانیه فراهم می‌نماید. به کمک این فناوری، امکان تولید و عرضه بستنی در محل فراهم شده و لزوم استفاده از زنجیره تأمینی شامل خنک‌کننده‌ها و یخچال‌ها و همچنین استفاده از مواد تثبیت‌کننده، به طور کامل رفع می‌شود.