اشتراک‌گذاری ۶۰۰۰۰ پتنت مایکروسافت به منظور محافظت از سیستم‌عامل لینوکس
۰۶ آبان ۱۳۹۷ اشتراک‌گذاری ۶۰۰۰۰ پتنت مایکروسافت به منظور محافظت از سیستم‌عامل لینوکس

شرکت مایکروسافت، در ادامه اقدامات خود برای توسعه و محافظت از سیستم‌عامل لینوکس، بیش از ۶۰ هزار پتنت متعلق به خود را به اشتراک می‌گذارد. بنا بر اعلام رسمی این شرکت، اشتراک‌گذاری پتنت‌های فوق، با هدف جلوگیری از مجادلات حقوقی آغاز شده از سوی باج‌گیران پتنت و توسعه شبکه اختراعات باز «Open Invention Network-OIN» در اختیار دیگران قرار خواهد گرفت. گفتنی است، مایکروسافت در سال ۲۰۰۵ میلادی به «OIN» ملحق گردید.

مایکروسافت به‌عنوان یکی از شرکت‌های فناور که دارای تنوع موضوعی بسیار زیادی در زمینه فعالیت در صنایع مختلف است، طی سال‌های اخیر با تغییر و تحولاتی در ارتباط با استراتژی‌های مالکیت فکری و به‌ویژه پتنت‌های در اختیار خود روبرو بوده است. همین عامل، باعث شده تا این غول فناوری، در مواضع خود تجدیدنظر نموده و محدودیت‌های دسترسی و استفاده از پتنت‌های فوق را تاحدی کاهش دهد. این تغییر استراتژی، از سال ۲۰۰۵ میلادی و با پیوستن به «OIN»، به‌عنوان یک پلتفرم دفاعی با مأموریت محافظت از لینوکس آغاز شده و حال، با به اشتراک‌گذاری ۶۰ هزار پتنت از سوی این شرکت، وارد فاز جدیدی شده است. «OIN»، جامعه‌ای برای محافظت از لینوکس و دیگر نرم‌افزارهای منبع باز به شمار می‌رود که می‌تواند از فناوری‌های منبع باز، در مقابل اقدامات و تلاش‌های باج‌گیران پتنت محافظت نماید.

پدیده نرم‌افزارها و فناوری‌های منبع باز، یکی از موضوعاتی است که مورد توجه بسیاری از فعالان صنعت و به‌ویژه صنایع کامپیوتری و لوازم الکترونیک قرار دارد. به گفته «استفان ایوانز»، معاون توسعه نرم‌افزار شرکت «Cirrus Logic» که به شبکه اختراعات باز پیوسته است، «لینوکس و ویژگی منبع باز، یکی از بلوک‌های ساختاری کلیدی است و اقداماتی نظیر OIN، می‌تواند تضمینی برای توسعه مداوم راهکارها و ایده‌های باز، به منظور ایجاد نوآوری‌های جدید در محصولات الکترونیک باشد.»

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.