الهام از گل آفتابگردان برای ساخت یک شارژر خورشیدی برای باتری‌ خودروهای الکتریکی
۰۷ آبان ۱۳۹۷ الهام از گل آفتابگردان برای ساخت یک شارژر خورشیدی برای باتری‌ خودروهای الکتریکی

در رویداد «Maker Faire Rome 2018»، از نمونه اولیه‌ای از یک شارژر خورشیدی جدید، برای باتری خوردوهای الکتریکی رونمایی شد. این شارژر که با الهام‌گرفتن از گل آفتابگردان ساخته شده است، آماده عرضه به بازار بوده و از آنجا که مخترعین این فناوری، به دنبال تجاری‌سازی آن هستند، با اقدام برای ثبت پتنت مربوطه به منظور حفاظت از دستاورد فراهم شده، به دنبال جذب سرمایه‌گذار و تولیدکنندگانی هستند که حاضر به مشارکت و حمایت از این پروژه برای تولید انبوه شوند.

بنا بر گزارش «Interesting Engineering»، فروش وسایط نقلیه الکتریکی «EVs»، در طی سال‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است، به‌طوری که به رکورد ۱.۱ میلیون در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است. پیش‌بینی می‌شود که با کاهش هزینه تولید و ارزان‌تر شدن خودروهای برقی، این آمار در سال ۲۰۲۵، به بیش از ۱۱ میلیون و در سال ۲۰۳۰ به ۳۰ میلیون افزایش یابد. گفتنی است، بازار وسیع چین، از مهم‌ترین عوامل این رشد تلقی شده و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۵ میلادی، نیمی از فروش خودروهای الکتریکی به این بازار اختصاص یابد.

نکته مهم دیگر، توجه بیشتر صنایع و سازندگان مختلف، به انرژی‌های پایدار و تجدیدپذیر، همچون انرژی خورشیدی است. مجموعه این عوامل، موجب شده است تا ایده استفاده از انرژی خورشیدی در خودروها و وسایط نقلیه الکتریکی، به ایده‌ای جذاب و هیجان‌انگیز بدل شود. «ایینا زامبلی»، یکی از مخترعین دستگاه جدید، در خصوص اختراع به نمایش گذاشته شده اظهار می‌دارد: «ما شارژر خورشیدی خود را مشابه با گل آفتابگردان طراحی کرده‌ایم. همان‌طور که گلبرگ‌های آفتابگردان به سوی نور خورشید تغییر جهت می‌دهد، الگوریتمی برای ترکیب جهات جغرافیایی و حداکثرسازی سطوح جذب انرژی بکار گرفته شده است.»

لازم به ذکر است که نمونه فعلی، برای شارژ باتری و طی مسیر ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتری طراحی شده و با توجه به ظرفیت باتری‌ها، قابلیت شارژ باتری در یک بازه زمانی تقریباً ۲.۵ساعته را دارا است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.