برگزاری کارگاه آموزش مالکیت فکری پیشرفته  در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشگی کرمانشاه
۰۵ آبان ۱۳۹۷ برگزاری کارگاه آموزش مالکیت فکری پیشرفته در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشگی کرمانشاه

در زمان شروع کارگاه، آقای دکتر نجفی، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و همچنین آقای دکتر ورمیرا، ریاست مرکز رشد فناوری سلامت، ضمن خوش آمدگویی به حضار، در خصوص اهمیت مالکیت فکری و پتنت و همچنین، حمایت از مالکیت‌های فکری مجموعه از طریق ثبت پتنت، سخنانی را ایراد نمودند.

این کارگاه دو روزه تئوری و عملی، با هدف آشنایی اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و کارشناسان مرکز، با مبحث مالکیت فکری و ثبت اختراع در مجامع بین‌المللی، تشویق محققین و مخترعین و ارتقای سطح علمی آن‌ها و با حضور خانم مهندس میترا امین‌لو، مدرس مورد تأیید کانون پتنت ایران، برگزار گردید.

عناوین مطرح شده در روز اول این کارگاه، شامل اصول و مفاهیم مالکیت فکری و حوزه شمول آن، شرایط ثبت اختراعات و قوانین ملی و بین‌المللی، اصول پتنت‌خوانی و مقدمه‌ای بر موتورهای جستجوی پتنت بود. ادامه کارگاه در روز دوم، به‌صورت عملی برگزار گردید و نحوه جستجو در موتورهای جستجویی مانند Espacenet و Patent Scope و  Google patent آموزش داده شد. همچنین بررسی ساختار متن اختراعات و نحوه تنظیم آن‌ها، روند کلی برای ثبت اختراعات داخلی و جستجوی آن‌ها نیز ارائه گردید.

 

 

از جمله نکات ویژه مطرح شده در کارگاه، می‌توان به معرفی خدمات کانون پتنت ایران اشاره نمود که یکی از نمودهای مهم آن، در حمایت ۹۰ درصدی موجود در ثبت اختراعات خارجی، به چشم می‌خورد.

در انتهای کارگاه، میزان علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان نسبت به مباحث مطرح شده، مورد ارزیابی قرار گرفت که مجموعه نظرات اخذ شده، حاکی از این بود که بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان، ابراز رضایتمندی داشته و مثال‌های ارائه شده جهت درک بهتر مباحث و موضوعات را از نکات ویژه و کلیدی کارگاه دانستند.

 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day