مدیر «USPTO» خواستار یافتن راهکارهای جدید برای مقابله با باج‌گیران پتنت شد.
۱۳ آبان ۱۳۹۷ مدیر «USPTO» خواستار یافتن راهکارهای جدید برای مقابله با باج‌گیران پتنت شد.

آندره ایانکو «Andrei Ianco»، مدیر دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، در سخنرانی جدید خود، خواستار اتخاذ راهکارهای جدید برای مقابله با باج‌گیران پتنت (پتنت ترول‌ها) شده است. وی که این سخنان را در یک همایش در تگزاس آمریکا ایراد می‌نمود، بر ادامه سیاست‌های پیشگیرانه این نهاد در مقابل استراتژی‌های تهاجمی پتنت ترول‌ها تأکید نمود.

بنا بر گزارش «IP Pro Patents»، ایانکو با اشاره به برخی آسیب‌های وارد شده به کارآفرینان و مخترعین در خلال مبارزه با باج‌گیران پتنت، اظهار داشت: «اهتمام جدی آمریکا برای رفع چالش باج‌گیران پتنت و پتنت‌های بد، طبیعتاً برخی اقدامات افراطی را نیز به همراه داشته است که موجب آسیب دیدن موارد عاری از مشکل نیز شده است. این مسئله، نباید اقدامات پیشگیرانه را تحت‌الشعاع قرار دهد، بلکه باید نوعی تعادل در آن ایجاد گردد. به جای تمرکز بر روی سیاست‌هایی که روی مخاطرات سیستم پتنت تأکید دارند، بایستی به سیاست‌هایی که کارآفرینان و مخترعین را تشویق می‌کنند، بپردازیم. هنگامی که عملکرد نادرستی مشاهده می‌کنیم، باید سریعاً افراد را راهنمایی نموده و راه‌حل‌های متناسب را به آن‌ها ارائه دهیم. نگران کردن مخترعین و کارآفرینان، کار درستی نیست. همچنین، نگران کردن کارمندان دولتی این حوزه، باعث می‌شود که نوعی ممانعت در برابر نوآوری پدید آید».

ایانکو، سیستم پتنت آمریکا را همچون یک «جواهر» و «استاندارد طلایی» دانست و با ستایش آن، از حمله‌کنندگان به این سیستم خواست که به این کار خاتمه دهند. وی بیان داشت که بیایید به سمت سیاست‌هایی حرکت کنیم که به مخترعین و کارآفرینان کمک نموده تا با سرمایه‌گذاری، اختراع، بنیان‌گذاری شرکت‌های جدید و توسعه شرکت‌های موجود و اشتغال‌زایی، اکوسیستم نوآوری را به حداکثر ظرفیت خود برسانند. وی همچنین در خاتمه سخنان خود افزود: «تمرکز صرف بر روی مشکلات، می‌تواند پیامدهای مخربی داشته باشد.»

گفتنی است، ایانکو این موضوع را با ذکر یک مثال بسیار جالب توضیح داد: «تمرکز بر کشتن گرگ، ممکن است باعث کشته شدن شنل قرمزی هم بشود. اگر تمام فکر ما کشتن گرگ باشد، این کار را با انداختن بمبی در جنگل می‌توانیم انجام دهیم. ولی بیچاره شنل قرمزی و مادربزرگ!»  

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day