افت ارزش سهام شرکت «F&P» در نتیجه اعلام حکم نقض پتنت توسط این شرکت
۱۴ آبان ۱۳۹۷ افت ارزش سهام شرکت «F&P» در نتیجه اعلام حکم نقض پتنت توسط این شرکت

در پی صدور حکم دادگاه مونیخ مبنی بر نقض پتنت از سوی شرکت «Fisher & Paykel Healthcare-F&P»، سهام این شرکت با افت چشمگیری مواجه شد. دادگاه تصریح نموده است که پتنت متعلق به شرکت آمریکایی رسمد «ResMed» که رقیب اصلی «F&P» محسوب می‌شود، طی تولید و عرضه ماسک‌های مورد استفاده در درمان بیماری انسداد تنفسی در هنگام خواب، نقض شده است.

بیماری آپنه انسدادی خواب «Obstructive sleep apnea» موجب می‌شود تا فرد در هنگام خواب، به طور موقت با انسداد تنفسی روبرو شده و در معرض مرگ قرار گیرد. شرکت «F&P» با تولید دو نوع ماسک به نام‌های «Simplus» و «Eson»، سعی در رفع خطرات ناشی از این بیماری دارد. با این وجود، شرکت رسمد که در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و خدمات سلامت فعالیت دارد، مدعی است که ماسک‌های فوق مرتبط با یکی از پتنت‌های متعلق به این شرکت است که در اداره ثبت اختراعات اروپا «EPO» به ثبت رسیده است. با توجه به حکم اخیر دادگاه آلمانی که منجر به کاهش ۳.۳ درصدی ارزش سهام «F&P» شده است، این شرکت تصمیم دارد تا درخواست رد اعتبار پتنت را از طریق «EPO» دنبال نماید. «لوییس گرادون»، مدیرعامل «F&P»، با اشاره به نتیجه ناامیدکننده دادگاه، اظهار داشت: «رأی دادگاه ناامیدکننده بود. با این حال، این رأی بر فروش و عرضه ماسک‌های تولیدی ما در آلمان تأثیری نخواهد داشت و ما اقدام پیشین خود، در ارتباط با درخواست بررسی اعتبار پتنت فوق را ادامه خواهیم داد.»

گفتنی است که پیش از این، «F&P» درخواستی را برای رد اعتبار پتنت مذکور به «EPO» ارائه نموده است. در صورت موافقت با این درخواست و رد اعتبار ادعاهای مندرج در پتنت رسمد، حکم نقض پتنت دادگاه مونیخ از اعتبار ساقط خواهد شد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.