فعالیت گسترده اپل در زمینه توسعه فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران
۲۱ آبان ۱۳۹۷ فعالیت گسترده اپل در زمینه توسعه فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران

پتنت جدید اپل، یک ویژگی بسیار جذاب برای خودروهای خودران را تشریح نموده است. این قابلیت که پلوتون «Peloton» نامیده شده است، به نحوه اشتراک‌گذاری ظرفیت باتری بین چند خودرو، اختصاص دارد. پتنت یادشده، به‌نوعی یک سیستم رانندگی خودکار متشکل از چند خودرو خودران را توصیف نموده که به صورت هوشمند و با رعایت یک محدوده حرکتی مشخص، مسیر خود را طی می‌نمایند. این پتنت که در سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به ثبت رسیده است، در تاریخ ۲۳ اکتبر سال جاری میلادی، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع از سوی «USPTO» شده است.

پلوتون به یک قابلیت پیشرفته برای کارآمدسازی هر چه بیشتر خودروهای خودران اشاره دارد که با استفاده از این سیستم، می‌توان دو یا چند خودروی خودران را همچون یک کاروان به یکدیگر متصل نمود. این اقدام، با مزایای متعددی نظیر افزایش آیرودینامیک و نیز، به اشتراک‌گذاری ظرفیت باتری هر یک از خودروهای اتصال یافته همراه خواهد بود. در سیستم پلوتون، موقعیت به صورت کاملاً دینامیک تعیین می‌گردد، تا تفاوت‌های ابعادی و فواصل میان خودروها کاهش یابد. به اشتراک‌گذاری انرژی بین خودروها نیز از طریق یک بازوی اتصال انجام می‌گیرد که باتری‌های داخلی هر یک از آن‌ها را به دیگر باتری‌ها مرتبط می‌سازد.

گفتنی است، اپل در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری وسیع در زمینه توسعه فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران، پتنت‌های متعددی در این زمینه به ثبت رسانیده است. تمرکز اپل بر حوزه‌های مختلف، از ایمنی رانندگان و سرنشینان گرفته تا مسیریابی هوشمند را پوشش داده است و این مسئله تا جایی پیش رفته که اپل حتی برای تجربه سفری خاطره‌انگیز با خودروهای خودران خود، بکارگیری واقعیت مجازی را نیز در نظر دارد. لازم به ذکر است که تمرکز غول‌های فناوری مانند گوگل و اپل بر حوزه خودروهای خودران از یک سو و شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون فورد و تویوتا از سوی دیگر، حاکی از عزم جدی برای تجاری‌سازی این خودروها در آینده‌ای نزدیک است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.