گام جدید گوگل در دستیابی به رؤیای توسعه و تجاری‌سازی لباس‌های هوشمند
۲۳ آبان ۱۳۹۷ گام جدید گوگل در دستیابی به رؤیای توسعه و تجاری‌سازی لباس‌های هوشمند

گوگل پتنت جدیدی به ثبت رسانیده است که می‌تواند تحولی بزرگ در فناوری لباس‌های هوشمند ایجاد نماید. فناوری معرفی شده در این پتنت که قابلیت کاربرد در انواع مختلفی از لباس‌های هوشمند را دارا می‌باشد، امکان ارسال بازخورد لمسی به کاربر را فراهم می‌نماید، چیزی که تا پیش از این، با چالش‌های فراوانی روبرو بوده است. با وجودی که تلاش‌های این شرکت و سرمایه‌گذاری گسترده برای توسعه فناوری یادشده، با فراز و نشیب زیادی همراه بوده و برخی از آن‌ها با شکست مواجه شده است، با این حال، این شرکت همچنان به سختی تلاش می‌کند تا فناوری‌های پوشیدنی را به زندگی روزمره کاربران وارد نماید. گفتنی است، پتنت فوق که در ژوئن ۲۰۱۷ میلادی، با عنوان «بازخورد لمسی کاربران به هنگام پوشیدن لباس تعاملی» به ثبت رسیده است، در تاریخ ۲۵ اکتبر سال جاری میلادی، با شماره «US20180307315» منتشر شده است.

لباس‌های هوشمند نیز مانند دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند، نیاز به نوعی یکپارچه‌سازی و هماهنگی با نیازهای زندگی روزمره کاربران دارد. مشکل در اینجا است که تولید این لباس‌ها، با مشکلات فنی متعددی روبرو بوده و حتی ممکن است، عملکرد مناسبی به همراه نداشته باشند.

گفتنی است، بازخورد لمسی در یک لباس هوشمند، می‌تواند در کاربردهای مختلفی، از جمله هشدار دادن به کاربر یا آگاهی از دریافت یک پیام جدید، مورد استفاده قرار گیرد. فناوری معرفی شده توسط گوگل، این قابلیت را داشته که در انواع مختلفی از لباس هوشمند، از جمله ژاکت، پیراهن، شلوار و یا هر نوع لباس دلخواه دیگری بکار گرفته شود. این در حالی است که در بسیاری از لباس‌های عرضه‌شده، ممکن است تنها یک بازخورد لمسی وجود داشته و آن هم از سوی کاربر احساس نشود. این موضوعی است که گوگل در تلاش است تا با قرار دادن برخی موتورهای ارتعاشی چندگانه در لباس هوشمند، از دریافت بازخوردها توسط کاربر، اطمینان حاصل نماید.

لازم به ذکر است که گوگل در اواخر سال گذشته و با همکاری «Levi’s»، اقدام به عرضه نوعی ژاکت جدید به نام «Commuter Trucker Jacket» نمود که در آن، از فناوری مورد استفاده در پروژه جکوارد گوگل استفاده شده بود. سنسورهای لمسی تعبیه شده در این محصول، به کاربر امکان می‌داد تا کارهایی نظیر کنترل پخش موسیقی را به سادگی انجام دهد. استفاده از فناوری پتنت شده جدید در محصول فوق، امری است که در آینده مشخص خواهد شد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.