استفاده از لامپ‌های «OLED» برای طراحی و ساخت کیبوردهای کوچک و سبک
۲۷ آبان ۱۳۹۷ استفاده از لامپ‌های «OLED» برای طراحی و ساخت کیبوردهای کوچک و سبک

یکی از مواردی که بسیاری از کاربران کامپیوترهای خانگی را کلافه می‌نماید، نور پس‌زمینه مورد استفاده در اغلب اجزای کامپیوتری است که از موس تا رم کامپیوتر را شامل می‌شود. با این حال، شرکت دل «Dell» معتقد است که چراغ‌های استاندارد «LED» که در اکثر طراحی‌های فعلی استفاده می‌شود، آن‌چنان آزاردهنده نیست. در همین راستا، پتنت جدیدی از سوی این شرکت به ثبت رسیده است که استفاده از پانل «OLED» را در کلیدهای کیبورد تشریح می‌نماید. این پتنت که در می سال ۲۰۱۷ میلادی به ثبت رسیده است، در اول نوامبر سال جاری، از سوی دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، با شماره «US20180315559» انتشار یافته است.

بنا بر گزارش «Digital Trends»، فناوری‌ «OLED» در مقایسه با «LED»های سنتی، دارای مزایا و فواید متعددی است. با توجه به کاهش ابعاد و نیز وزن پایین‌تر «OLED»ها، بکارگیری آن‌ها در صفحه‌کلید کامپیوتر، می‌تواند به طراحی و تولید دستگاه‌های کوچک‌تر و سبک‌تر کمک نماید. علاوه بر این، قابلیت‌های فناوری جدید، می‌تواند گزینه‌های روشنایی کلیدهای کیبورد را افزون‌تر نموده و کنترل بیشتری را برای کاربر ایجاد نماید. با توجه به اندازه بسیار کوچک «OLED»ها، بکارگیری تعداد مناسبی از آن‌ها، می‌تواند قابلیت نورپردازی کلیدهای میانبر را منعطف نماید.

گفتنی است، از زمان اختراع کیبورد مدرن در سال ۱۹۹۴ میلادی، پیشرفت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید کیبورد به وقوع پیوسته است که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به معرفی کیبورد مجازی اشاره نمود. پتنت‌های انتشاریافته از سوی شرکت‌های فناور، نظیر اپل و مایکروسافت، نشان می‌دهد که حذف کیبورد و استفاده از فناوری‌های نوین جهت راه‌اندازی کیبوردهای مجازی، یکی از روندهای کلیدی در سال‌های آتی خواهد بود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.