رصد پتنت‌های ثبت شده تنها راه بررسی فعالیت‌های یک تولیدکننده موتورسیکلت‌های برقی
۲۹ آبان ۱۳۹۷ رصد پتنت‌های ثبت شده تنها راه بررسی فعالیت‌های یک تولیدکننده موتورسیکلت‌های برقی

یکی از شرکت‌هایی که در زمینه طراحی و توسعه موتورسیکلت الکتریکی فعالیت دارد، ولتو موتور «Voltu Motor» است که فعالیت در این زمینه را در سکوت کامل خبری و کاملاً محرمانه پیش می‌برد. در طی سال‌های اخیر، تقریباً هیچ خبری از محصول تولیدی این شرکت، یعنی «Motu-X» که یک موتورسیکلت الکتریکی محسوب می‌شود، به بیرون درز نکرده است. در این میان، فعالیت‌های ثبت اختراع ولتو نشان می‌دهد که کار بر روی توسعه این محصول، هنوز هم با قدرت ادامه دارد. پتنت جدید به ثبت رسیده از سوی ولتو، یک سیستم کنترل الکتریکی برای خودروهای برقی را تشریح نموده که شامل یک موتور الکتریکی و دستگاه ذخیره‌ساز انرژی به‌عنوان باتری آن است. پتنت فوق، در تاریخ ۲۲ ژوئن سال جاری میلادی در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا «USPTO» به ثبت رسید که در ماه اکتبر نیز، تحت شماره «20180297480» انتشار یافت.

بنا بر گزارش «Forbes»، سیستم معرفی‌شده در پتنت جدید ولتو، متشکل از ماژول‌های ترانزیستور است که به صورت انتخابی، موتور الکتریکی را به دستگاه ذخیره‌ساز انرژی متصل می‌نمایند. این اتصال‌دهنده، به یک منبع برق «AC» متصل بوده و از یک دستگاه سوئیچینگ کنترلی، برای تشخیص حالت شارژ استفاده می‌نماید. به عبارت دیگر، پتنت ثبت‌شده، نوعی سیستم اتصال و تأمین نیروی جدید معرفی نموده که قابلیت استفاده در انواع موتورسیکلت‌ها، خودروها و حتی، کامیون و اتوبوس را دارا است.

گفتنی است، موتو ایکس یک پلتفرم آزمون و توسعه موتورسیکلت‌ها است که توسط ولتو ساخته شده است. این پلتفرم، در حال حاضر، باتری‌های خنک‌کننده و سیستم شارژ سریع ارائه نموده که توان تولیدی موتور را به‌شدت افزایش می‌دهد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day