حکم ۷۴۰ میلیون دلاری دادگاه آمریکایی بابت نقض اسرار تجاری
۲۹ آبان ۱۳۹۷ حکم ۷۴۰ میلیون دلاری دادگاه آمریکایی بابت نقض اسرار تجاری

شرکت آمروک «Amrock»، به دلیل نقض اسرار تجاری، محکوم به پرداخت مبلغی بالغ بر ۷۴۰ میلیون دلار، به شرکت هاوس کاناری «House Canary» شد. این حکم که در دادگاه تجدیدنظر صادر گردیده است، صنعت مسکن و ساختمان آمریکا را به لرزه درآورد. گفتنی است، در ماه مارس سال جاری میلادی، دادگاه منطقه‌ای تگزاس، با گناهکار دانستن آمروک، این شرکت را به پرداخت مبلغ ۷۰۶.۲ میلیون دلار محکوم نمود که پس از درخواست تجدیدنظر این شرکت، رأی دادگاه جدید نیز علیه آن صادر شد.

بنا بر گزارش «Housing Wire»، قاضی دادگاه، با تأکید بر این امر که آمروک اقدام به سرقت فناوری ارزیابی املاک و مستغلات هاوس کاناری نموده و عملاً بر خلاف قراردادها و موافقت‌نامه‌های محرمانگی دوطرفه عمل شده است، دستور داد تا مبلغ ۷۴۰ میلیون دلار، از سوی این شرکت پرداخت گردد. این مبلغ، شامل ۷۰۶.۲ میلیون دلار بابت خسارات وارد شده به هاوس کاناری، به همراه حدود ۲۹ میلیون دلار پیش‌بینی سود و نیز ۴.۵ میلیون دلار هزینه وکالت است. این حکم، به‌عنوان یکی از آرای تاریخی شهر تگزاس و شاید کل آمریکا به‌حساب می‌آید.

گفتنی است، دعوی حقوقی آمبروک و هاوس کاناری، از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شد. در آن زمان، هاوس کاناری و «Title Source» (نام جدید آمروک)، قراردادی با هم به امضاء رسانیدند که بر اساس آن، هاوس کاناری برخی از اطلاعات و ارزیابی‌های مرتبط با املاک و مستغلات را به طرف مقابل واگذار می‌نمود. در ادامه، هاوس کاناری مدعی شد که طرف مقابل، در مورد اهداف خود به دروغ متوسل شده و عملاً از سیستم ارزیابی این شرکت، برای دستیابی به دارایی‌های فکری و برخی الگوریتم‌ها و فرمول‌های انحصاری، استفاده نموده است. این در حالی است که آمروک در دادگاه تگزاس مدعی شد که محصولات هاوس کاناری، قابل‌استفاده نبوده و سرقت اسرار تجاری رخ نداده است.    

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day