توافقنامه صدور مجوز سونی و لنوو؛ گامی بزرگ در توسعه فناوری واقعیت مجازی
۳۰ آبان ۱۳۹۷ توافقنامه صدور مجوز سونی و لنوو؛ گامی بزرگ در توسعه فناوری واقعیت مجازی

شرکت‌های سونی و لنوو، به توافقی در خصوص تبادل مجوز بهره‌برداری از پتنت دست یافته‌اند. بنا بر این توافق ۲ ساله، لنوو می‌تواند در هدست واقعیت مجازی خود که با عنوان «Lenovo Mirage Solo» شناخته می‌شود، از پتنت‌های طراحی‌ صنعتی مربوطه سونی استفاده نماید.

بنا بر گزارش «PR Newswire»، این قرارداد نشان می‌دهد که سونی، طراحی مربوطه به هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن خود را به‌طور کامل در اختیار لنوو می‌گذارد تا از آن، به‌منظور طراحی هدست جدید خود استفاده نماید. «یائو لی»، معاون ارشد لنوو، در این زمینه اظهار داشته است: «همکاری و مشارکت با سونی، مایه خوشحالی ماست. این توافق، ما را قادر می‌سازد تا با همکاری یکدیگر، توانمندی‌ها و قابلیت‌های طراحی و توسعه در زمینه فناوری واقعیت مجازی را ارتقاء داده و نمونه‌ای عالی از کارایی علائم تجاری در این صنعت را در کنار منافع مصرف‌کنندگان شاهد باشیم.»

«رایلی راسل»، مدیر حقوقی سونی نیز با ابراز خشنودی از این توافق، طراحی تحسین‌برانگیز «PS VR» را حاصل سال‌ها فعالیت سخت‌افزاری مهندسین سونی دانست. وی ابراز داشت: «این قرارداد، نشان‌دهنده کیفیت طراحی سونی و نیز تعهد این شرکت، به خلق تجربه مجازی و کمک به توسعه صنعت واقعیت مجازی است.»

گفتنی است، سونی به‌عنوان یک رهبر جهانی در زمینه سرگرمی‌های تعاملی و دیجیتال، مالک برند تجاری «PlayStation» و محصولات جانبی وابسته به آن است که نخستین بار در سال ۱۹۹۴ میلادی، به بازار عرضه شد. لنوو نیز یکی از شرکت‌های برتر در زمینه دستگاه‌های هوشمند به شمار می‌رود که با سرمایه ۴۵ میلیارد دلاری، به دنبال فعالیت‌های بیشتر در زمینه فناوری واقعیت مجازی است. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.