چتر حفاظتی قدرتمند موتورولا با استفاده از سبد پتنت وسیع
۰۱ آذر ۱۳۹۷ چتر حفاظتی قدرتمند موتورولا با استفاده از سبد پتنت وسیع

پتنت‌ها می‌توانند به‌عنوان یک سپر دفاعی بسیار قدرتمند، از شرکت‌های فناور در مقابل بهره‌برداری‌های غیرمجاز از فناوری‌های توسعه‌یافته محافظت نمایند. شرکت‌های معدودی هستند که معنای این جمله را به خوبی موتورولا درک نمایند!

بنا بر گزارش «Chicago Business»، موتورولا موفق به کسب یک پیروزی تمام‌عیار، در مقابل رقیب چینی خود، هیترا «Hytera»، شده است. هیترا، یک دهه پیش، سه تن از مهندسین موتورولا را به استخدام خویش درآورد که به بیش از ۷۰۰۰ مورد از اسناد داخلی این شرکت دسترسی داشتند. با این وجود، عاملی که موجب شد تا موتورولا بتواند از دارایی‌های فکری خود محافظت نماید، پتنت‌های به ثبت رسیده از سوی این شرکت بود. حکم دادگاه تجدیدنظر آلمان که با ادعای نقض پتنت از سوی موتورولا آغاز شده بود، لزوم متوقف‌سازی فروش محصولات هیترا را اعلام می‌دارد. علاوه بر این، در پی درخواست موتورولا، کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا نیز واردات این محصولات به خاک این کشور را ممنوع نموده است. موتورولا همچنین در دادگاه منطقه‌ای شیکاگو نیز پرونده‌ای با موضوع نقض پتنت، نقض علائم تجاری و نقض کپی‌رایت، علیه هیترا به ثبت رسانیده که احتمالاً در سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، موتورولا دارای سبد پتنتی متشکل از بیش از ۴۴۰۰ پتنت است. پتنت‌های مورد ادعای موتورولا، شامل موضوعاتی مانند کیفیت صوتی، مدیریت پهنای باند و نحوه استفاده از کانال‌های رادیویی است که رادیوهای تولیدی هیترا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. «مارک هکر»، مشاور حقوقی موتورولا، در این زمینه می‌افزاید: «پتنت‌های ما، یک سپر فوق‌العاده در فضای رقابتی فراهم می‌سازد.»

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day