راه حلی برای افزایش امنیت در بازی‌های واقعیت افزوده
۰۳ آذر ۱۳۹۷

راه حلی برای افزایش امنیت در بازی‌های واقعیت افزوده

غول جهانی فناوری، «IBM»، اختراع دیگری بر پایه بلاک‌چین ثبت نموده است که جلوگیری از ورود ناخواسته کاربران بازی‌های واقعیت افزوده «AR»، به مکان‌های ممنوعه را ممکن می‌سازد. بازی پکمون و ایراداتی که کشورهای مختلف به این بازی وارد نمودند را به خاطر بیاورید؛ حرکات یکباره کاربر و یا ورود به مکان‌های غیر مجاز، از جمله ایراداتی بودند که این بازی را مخل شرایط اجتماعی و امنیتی معرفی می‌نمود.

در پتنت جدید «IBM» که در یکم نوامبر سال جاری میلادی، با شماره «۲۰۱۸۰۳۱۱۵۷۲» توسط «USPTO» منتشر شده است، سعی شده که این مشکل عظیم را برای بازی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، مرتفع نماید. در فناوری معرفی شده، جهت ایجاد مرزهای ایمن میان اشیای واقعیت افزوده و مکان‌های دنیای واقعی، میان گوشی مجهز به واقعیت افزوده و پایگاه‌های داده‌های موقعیت جغرافیایی، تعامل برقرار می‌شود. روش کار به این صورت است که در هنگام بازی، در ارتباط با مکان‌های غیرمجاز و نامطلوب، امکان دریافت سیگنال توسط گوشی بازیکن فراهم شده و علاوه بر آن، این امکان وجود خواهد داشت که برخی از اشیای موجود در واقعیت افزوده، به عنوان گزینه‌های نامطلوب تعریف شوند.  

لازم به ذکر است که فناوری بلاک‌چین، یکی از فناوری‌های نوظهور است که در طی چند سال اخیر، به‌شدت مورد توجه شرکت‌های فناور پیشرو قرار گرفته و هر روزه، می‌توان خبری جدید، پیرامون توسعه یک کاربرد جدید برای آن شنید. بنا بر گزارشی که اخیراً منتشر شده است، «IBM» یکی از شرکت‌هایی است که با شدت و قدرت، بر روی این حوزه از فناوری متمرکز شده است و ۸۹ پتنت ثبت شده توسط این شرکت، گواهی بر این تلاش وافر دارد که پس از «علی‌بابا» با ۹۰ درخواست ثبت اختراع، جایگاه دوم را نصیب این شرکت نموده است.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

دوره خودخوان مالکیت فکری برای همه

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای ارائه برنامه‌های آموزشی متنوع در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به راه‌اندازی یک دوره خودخوان نموده که اقشار مختلف جامعه، اعم از کودکان و نوجوانان، تا مادران خانه‌دار و حتی افراد توانیاب را مورد توجه قرار داده است.

پیشگامان فناوری «mRNA»؛ نسل جدید واکسن‌ها و روش‌های درمانی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیشگامان فناوری «mRNA»؛ نسل جدید واکسن‌ها و روش‌های درمانی

با ظهور اپیدمی کووید-۱۹ و تلاش برای ساخت واکسن این بیماری، واژه جدیدی تحت عنوان «mRNA»، بر سر زبان‌ها افتاد. فناوری منحصربه‌فرد و پیشرفته‌ای که شاید واکسن کووید-۱۹، تنها سرآغازی برای کاربردهای فراگیر آن در حوزه‌های مختلف پزشکی و دارویی باشد. باشد. بررسی فعالیت‌های ثبت اختراع در این حوزه، نشان می‌دهد که در حال حاضر، سه شرکت مدرنا، بیوان‌تک و کیوروک، پیشگام توسعه این فناوری هستند.

دعوت به همکاری جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

دعوت به همکاری جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری

کانون پتنت ایران، جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از متقاضیان با رشته‌های تحصیلی الکترونیک (یک نفر)، مکانیک یا مکاترونیک (یک نفر) و مهندسی شیمی (دو نفر) دعوت به همکاری به عمل می‌آورد.

شکایت استارت‌آپ تاکسی هوایی لری پیج از رقیب قدرتمند خود
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

شکایت استارت‌آپ تاکسی هوایی لری پیج از رقیب قدرتمند خود

«ویسک» که یک استارت‌آپ فعال در حوزه توسعه و تجاری‌سازی تاکسی‌های هوایی است و بیشتر به عنوان استارت‌آپ لری پیج، بنیان‌گذار مشهور گوگل شناخته می‌شود، رقیب خود «آرچر» را به نقض پتنت و سرقت اسرار تجاری متهم نموده است. ویسک مدعی است که آرچر با جذب کارمندان این شرکت، هم اقدام به سرقت اسرار تجاری نموده و هم از اختراعات این شرکت در محصول جدید خود استفاده نموده است.

پیشگامی غول‌های فناوری آمریکا در حوزه محاسبات کوانتومی
۳۱ فروردین ۱۴۰۰

پیشگامی غول‌های فناوری آمریکا در حوزه محاسبات کوانتومی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مایکروسافت، غول نوستالژیک صنعت کامپیوتر، رهبری نوآوری در حوزه محاسبات کوانتومی را در دست گرفته است. پس از این شرکت که با ۴۲۵ درخواست ثبت اختراع در سال ۲۰۱۹ میلادی، در صدر فهرست متقاضیان برتر قرار دارد، «D Wave Systems» و «IBM» به ترتیب با ۳۰۷، ۲۹۶ درخواست، در تلاش برای رسیدن به این غول آمریکایی هستند.

تلاش برای طراحی و ساخت نخستین موتورسیکلت پرنده جهان
۳۰ فروردین ۱۴۰۰

تلاش برای طراحی و ساخت نخستین موتورسیکلت پرنده جهان

ثبت اختراع جدید «سوبارو»، حاکی از آن است که این خودروساز مشهور ژاپنی، در اندیشه طراحی و تولید نوعی موتورسیکلت پرنده با عملکردی مشابه با بالگردهای فعلی است.