راه حلی برای افزایش امنیت در بازی‌های واقعیت افزوده
۰۳ آذر ۱۳۹۷ راه حلی برای افزایش امنیت در بازی‌های واقعیت افزوده

غول جهانی فناوری، «IBM»، اختراع دیگری بر پایه بلاک‌چین ثبت نموده است که جلوگیری از ورود ناخواسته کاربران بازی‌های واقعیت افزوده «AR»، به مکان‌های ممنوعه را ممکن می‌سازد. بازی پکمون و ایراداتی که کشورهای مختلف به این بازی وارد نمودند را به خاطر بیاورید؛ حرکات یکباره کاربر و یا ورود به مکان‌های غیر مجاز، از جمله ایراداتی بودند که این بازی را مخل شرایط اجتماعی و امنیتی معرفی می‌نمود.

در پتنت جدید «IBM» که در یکم نوامبر سال جاری میلادی، با شماره «۲۰۱۸۰۳۱۱۵۷۲» توسط «USPTO» منتشر شده است، سعی شده که این مشکل عظیم را برای بازی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، مرتفع نماید. در فناوری معرفی شده، جهت ایجاد مرزهای ایمن میان اشیای واقعیت افزوده و مکان‌های دنیای واقعی، میان گوشی مجهز به واقعیت افزوده و پایگاه‌های داده‌های موقعیت جغرافیایی، تعامل برقرار می‌شود. روش کار به این صورت است که در هنگام بازی، در ارتباط با مکان‌های غیرمجاز و نامطلوب، امکان دریافت سیگنال توسط گوشی بازیکن فراهم شده و علاوه بر آن، این امکان وجود خواهد داشت که برخی از اشیای موجود در واقعیت افزوده، به عنوان گزینه‌های نامطلوب تعریف شوند.  

لازم به ذکر است که فناوری بلاک‌چین، یکی از فناوری‌های نوظهور است که در طی چند سال اخیر، به‌شدت مورد توجه شرکت‌های فناور پیشرو قرار گرفته و هر روزه، می‌توان خبری جدید، پیرامون توسعه یک کاربرد جدید برای آن شنید. بنا بر گزارشی که اخیراً منتشر شده است، «IBM» یکی از شرکت‌هایی است که با شدت و قدرت، بر روی این حوزه از فناوری متمرکز شده است و ۸۹ پتنت ثبت شده توسط این شرکت، گواهی بر این تلاش وافر دارد که پس از «علی‌بابا» با ۹۰ درخواست ثبت اختراع، جایگاه دوم را نصیب این شرکت نموده است.