عصایی که تبدیل به صندلی می‌شود
۰۷ آذر ۱۳۹۷ عصایی که تبدیل به صندلی می‌شود

بارها در پیاده‌روها شاهد این پدیده بوده‌ایم که یک فرد سالخورده، با عصای خود در حال راه رفتن است و در نتیجه خستگی، برای چند دقیقه‌ای به دنبال یک جای مناسب برای نشستن می‌گردد. اختراع جدید ارائه شده توسط یک شرکت تایوانی، با در نظر گرفتن این نیاز متداول موجود در پیش روی همه ما، راه حل مناسبی را عرضه نموده است. اختراع ارائه شده، عصایی را معرفی نموده است که به راحتی تبدیل به صندلی می‌شود. مکانیسم طراحی در نظر گرفته شده برای این صندلی، به گونه‌ای است که در حالت جمع شده، بسیار جمع و جور بوده و در دست و پا نباشد. در نتیجه مانعی برای حرکت فرد سالخورده نبوده و حتی این امکان را فراهم می‌نماید که در نقش یک عصا از آن استفاده شود.

شرکت تایوانی «Step2gold»، که پیشتر نسبت به ثبت این درخواست جذاب خود، در اداره ثبت اختراعات اروپا «EPO» اقدام نموده بود، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع، با شماره «۲۸۶۵۲۹۰» شده است. این شرکت تایوانی که تصمیم به تجاری‌سازی گسترده اختراع خود، در مناطق جغرافیایی مختلفی دارد و این محصول به نوعی پرچم‌دار سایر محصولاتش نیز به حساب می‌آید، علامت تجاری «Ta-Da Chair» را نیز برای فناوری خود در نظر گرفته است و علاوه بر اروپا، در آمریکا، چین، تایوان و ژاپن نیز، برای ثبت پتنت و علامت تجاری خود، اقدام نموده است.

گفتنی است که سرمایه‌گذاری قوی «Step2gold»، در خصوص حفاظت از دارایی‌های فکری خود، می‌تواند دست پیش را برای این شرکت، در زمینه اکتساب بازار و جلوگیری از ورود رقبا، به ارمغان آورد که این مسئله، یک امتیاز تجاری مهم، برای این شرکت به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است که میانگین سنی جمعیت جهان و تعداد افراد سالخورده در جوامع، رو به افزایش است. بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۵۰ میلادی، نسبت جمعیت بالای ۶۰ سال جهان، از ۱۲٪ به ۲۲٪ افزایش خواهد یافت. با توجه به این موضوع، تمایل به سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های مفید برای این بخش از جمعیت، رو به افزایش نهاده است. در همین راستا، با توجه به دیدگاه تصاحب بازار از سوی شرکت‌های فعال در این حوزه، استفاده از حقوق مالکیت فکری و به خصوص ثبت اختراعات، به منظور حفاظت از دستاوردهای حاصله، با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.