از خودتمیزشوندگی تا آموزش یوگا؛ نسل جدیدی از لباس‌های هوشمند نایک
۰۸ آذر ۱۳۹۷ از خودتمیزشوندگی تا آموزش یوگا؛ نسل جدیدی از لباس‌های هوشمند نایک

نایک، یکی از برندهای معروف دنیاست که همیشه می‌توان انتظار محصولات و پوشاک ورزشی جدید و خارق‌العاده‌ای را از آن داشت. همین تنوع و نوآوری بالا، سبب شده است که این شرکت معروف، میلیون‌ها طرفدار در سرتاسر جهان را به خود اختصاص دهد. اما این فقط طرفداران و مصرف‌کنندگان نایک نیستند که به دنبال رصد فناوری‌های این شرکتند؛ بلکه رقبای این برند معروف هم، با دنبال نمودن پتنت‌های جدید این شرکت، در صدد یافتن راهی برای ایجاد نوآوری‌های جدید در محصولات خود هستند. دو پتنت منتشر شده جدید نایک، حرف‌های گفتنی زیادی را برای مشتریان و رقبای این شرکت دارند.

تصور کنید، دیگر نیازی به تمیزکردن کفش‌های ورزشیتان که گلی شده‌اند را نداشته باشید، چراکه آن‌ها خود به صورت خودکار تمیز می‌شوند. این ایده‌ای خارق‌العاده و شاید دست نیافتنی برای خیل عظیمی از افراد به نظر می‌رسد، در حالی که نایک در یکی از پتنت‌های خود، شدنی بودن چنین محصولی در آینده نه چندان دور را اعلام نموده است. در این پتنت، کفش‌هایی معرفی شده‌اند که برای پیاده‌روی در مسیرهای خاکی و گلی، بسیار مناسب بوده و خودشان را پاک می‌کنند. این کفش‌ها، برای پاک کردن خود، عملکردی شبیه به اسفنج دارند؛ به طوری که در یک قدم، مقداری آب جذب نموده و در قدم بعدی، آب را خارج می‌کنند و کثیفی‌ها از روی کفش پاک می‌شود.

نایک پتنت دیگری را نیز معرفی نموده که لباس‌های خاص مورد اشاره در آن، می‌توانند به شما آموزش نحوه انجام حرکات در یوگا را بدهند. شاید این مسئله، در تخیل بسیاری از دوستداران این ورزش نگنجد. اما نایک مدعی است که با استفاده از سنسورهایی روی بازوها، کمر، زانو و پاها و ارتباط آن‌ها با گوشی هوشمند و یا کامپیوتر، می‌توان حرکات کاربر را رصد نموده و زمانی که حرکتی درست انجام نمی‌شود، بازخورد به اندام مربوطه ارسال گردد. در واقع، این لباس‌های جدید، در نقش یک مربی یوگا ایفای نقش می‌نمایند و علاوه بر آن، مانند یک پزشک، می‌تواند سیستم تنفسی را هم پایش نموده و تمرینات مناسب برای بدن شما را تعیین نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.