برگزاری دومین دوره آموزشی مالکیت فکری با حضور سازمان جهانی مالکیت فکری
۱۱ آذر ۱۳۹۷ برگزاری دومین دوره آموزشی مالکیت فکری با حضور سازمان جهانی مالکیت فکری

مرکز ملی آموزش مالکیت فکری وزارت دادگستری، با همکاری سازمان جهانی مالکیت فکری «WIPO»، اقدام به برگزاری دومین دوره آموزش مالکیت فکری نموده است. این دوره که در مورخ دهم تا چهاردهم آذرماه در حال برگزاری است، به عنوان مدول دوم از یک مجموعه دوره بوده که بر روی پتنت‌ها، سیاست‌های مربوطه و انتقال فناوری متمرکز است.

این دوره که با حمایت کانون پتنت ایران در حال برگزاری است، به دنبال آموزش تعدادی از متخصصین از پیش شناسایی شده ملی بوده تا به عنوان مدرسین مرکز ملی آموزش مالکیت فکری، مشغول به فعالیت شوند. هدف‌گذاری دوره مذکور نیز افزایش توانمندی‌های سازمانی و همچنین ظرفیت نیروی انسانی ملی تعریف شده است که از طریق بهبود زیرساخت‌های موجود، افزایش اثرگذاری نهادهای ملی، برقراری تعادل نسبی میان حقوق مالکیت فکری و علایق عمومی و همچنین افزایش انتظارات عمومی از متخصصین حوزه مالکیت فکری، سازمان‌های مربوطه و مسئولین دولتی، قابل دسترس خواهد بود.

این دوره پنج روزه که با حضور بزرگان حوزه مالکیت فکری ایران و همچنین نمایندگان سازمان جهانی مالکیت فکری، در محل سازمان مدیریت صنعتی در حال برگزاری است، بیشتر مخاطبین خاص مربوط به قوه‌های مجریه و قضاییه را خطاب قرار داده که از آن جمله، می‌توان به «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری»، «وزارت بهداشت، درمان و آمورش پزشکی»، «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «وزارت صنعت، معدن و تجارت»، «وزارت نیرو»، «وزارت کشاورزی»، «گمرک»، «سازمان اسناد و کتابخانه ملی»، «صدا و سیما» و ... اشاره نمود.

از جمله سخنرانان داخلی این دوره آموزشی، می‌توان به دکتر «کامران باقری»، مشاور حوزه مدیریت مالکیت فکری، دکتر «سید قاسم جعفرزاده»، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی، دکتر «طیبه صاحب»، استادیار دانشگاه تربیت مدرس، دکتر «سید حسن شبیری زنجانی»، دانشیار دانشگاه قم، «محمد حسین عرفان‌منش»، سرپرست مرکز آموزش حقوق مالکیت فکری و دکتر «محمد حکمت‌نیا»، سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری، اشاره نمود. همچنین از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری نیز «پوشپندرا رای»، مشاور بین الملل و «آنجا وان‌در راپ»، مسئول چالش جهانی تغییرات اقلیمی و امنیت غذایی، حضور دارند. بعلاوه «شمناد بشیر»، از هند و «تایی جون سو» از کره، از دیگر متخصصین بین‌المللی حاضر در این دوره هستند.

بر اساس سیاست‌گذاری صورت گرفته، در پایان این دوره انتظار می رود که موارد زیر توسط شرکت‌کنندگان قابل ارائه باشد:

  • آماده‌سازی برنامه‌های آموزشی و توسعه برخی ابزارهای خاص آموزشی، مطالعات موردی و تمارین در حوزه پتنت؛
  • آموزش مفاهیم اساسی قانون پتنت و همچنین سیستم پتنت ایران؛
  • شرح مفاهیم بنیادین اطلاعات جستجوی پتنت و مستندسازی؛
  • شرح فرایند پیگرد قانونی در خصوص پتنت؛ در ایران، در شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای؛
  • آموزش مفاهیم اساسی انتقال فناوری.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.