انتشار فهرست ۲۵ شهر نوآور آمریکا بر مبنای فعالیت‌های ثبت اختراع
۱۲ آذر ۱۳۹۷ انتشار فهرست ۲۵ شهر نوآور آمریکا بر مبنای فعالیت‌های ثبت اختراع

تغییرات گسترده در بازارهای جهانی و روند حرکت به سوی اقتصاد دانش‌بنیان، موجب شده است تا نوآوری و فناوری، بیش از پیش اهمیت یابند. یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه، آمریکا است که به موازات تغییر از اقتصاد مبتنی بر صنایع سنگین، به سوی اقتصاد فناور محور، از نوآوری به‌عنوان یک نیروی محرکه کلیدی استفاده می‌نماید. عوامل و فاکتورهای متعددی، می‌توانند تفاوت در فعالیت‌های نوآورانه بین مناطق مختلف جغرافیایی را رقم بزنند که از آن جمله، می‌توان به حضور مؤسسات تحقیقاتی، تلاش‌های دولت‌های محلی، میزان دسترسی به سرمایه‌های مخاطره‌پذیر و ... اشاره نمود. در این میان، داده‌های ثبت اختراع، یکی از بهترین ابزارها برای اندازه‌گیری فعالیت‌های نوآورانه به شمار می‌رود. در فهرست جدیدی که از ۲۵ شهر نوآور آمریکا انتشار یافته است، داده‌ها و آمار و ارقام «USPTO» در زمینه پتنت‌ها، به‌عنوان مهم‌ترین ملاک ارزیابی مدنظر قرار گرفته است.

بنا بر گزارش «USA Today»، شهر سن‌خوزه در کالیفرنیا، توانسته است نام خود را به‌عنوان نوآورترین شهر آمریکا معرفی نماید. این منطقه، با داشتن جمعیتی در حدود دو میلیون نفر، دارای ۱۴۳۴۷۳ پتنت گرنت شده در سال ۲۰۱۵ میلادی بوده است که نرخ ۷۳۹.۵ پتنت گرنت شده را به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، به خود اختصاص داده است. نرخ تحصیلات کارشناسی و بالاتر در بین جمعیت بزرگسال این منطقه، برابر با ۵۰.۸ درصد است.

منطقه برمرتون در واشنگتن نیز با وجود جمعیت کم، توانسته است عملکردی موفق در زمینه نوآوری داشته باشد. این منطقه تنها ۲۶۰ هزار جمعیت داشته و با ۷۲۷۸ پتنت گرنت شده، نرخ ۳۴۸.۷ را به خود اختصاص داده است. جمعیت بزرگسال دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در این شهر، در حدود ۳۳.۵ درصد بوده و بر این اساس، در رده دوم شهرهای نوآور آمریکا قرار گرفته است. شهر روچستر در ایالت مینه‌سوتا نیز از شهرهای نوآور آمریکا محسوب می‌شود که با ۵۹۰۷ پتنت گرنت شده (نرخ ۲۶۳.۷) و نرخ جمعیت تحصیل کرده ۳۹.۲ درصدی، در رده سوم جای گرفته است. گفتنی است، ایالت کالیفرنیا با داشتن پنج شهر در بین ۲۵ شهر نوآور آمریکا، یکی از ایالات موفق در این زمینه محسوب می‌شود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.