برگزاری کارگاه آموزشی ثبت اختراعات در حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
۱۴ آذر ۱۳۹۷ برگزاری کارگاه آموزشی ثبت اختراعات در حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

به همت دفتر ثبت مالکیت فکری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و همکاری کانون پتنت ایران، در مورخ هفتم و هشتم آذرماه سال جاری، کارگاهی آموزشی با عنوان «ثبت اختراعات در حوزه سلامت»، با حضور بیش از ۳۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی, کارشناسان و دانشجویان دانشگاه، در محل کارگاه شماره ۱ دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، برگزار گردید.

در زمان شروع کارگاه، دکتر «علی اکبر بابایی»، مدیر توسعه فناور سلامت دانشگاه، ضمن خوش آمدگویی به حضار، در خصوص اهمیت مالکیت فکری و پتنت اعلام نمودند که: «مقوله فناوری، یک مقوله نوپاست و مالکیت فکری و پتنت، دارای جایگاه ویژه‌ای در فناوری می باشد».

این کارگاه دو روزه تئوری/عملی که با هدف آشنایی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان، با مالکیت فکری و ثبت اختراع در مجامع بین‌المللی، تشویق محققین و مخترعین و ارتقای سطح علمی آن‌ها برگزار گردید، در روز اول خود، عناوینی همچون اصول و مفاهیم مالکیت فکری و حوزه شمول، شرایط ثبت اختراعات و قوانین ملی و بین‌المللی، اصول پتنت‌خوانی و مقدمه‌ای بر موتورهای جستجو را پوشش می‌داد. در روز دوم نیز، کارگاهی عملی با عناوین آشنایی با موتورهای مختلف جستجو، مانند «Espacenet» و «Patent Scope»، ساختار متن اختراعات و نحوه تنظیم آن‌ها، برگزار گردید.

 

 

برخی از نکات ویژه این کارگاه که توسط مدرس محترم، خانم مهندس «امین لو» مطرح گردید، نحوه تنظیم متن اختراعات و همچنین، آشنایی با موتورهای جستجوی رایگان به صورت عملی بود که علاقه حاضرین را به خود جلب نمود. همچنین، معرفی خدمات کانون پتنت ایران به حضار، به ویژه حمایت از ثبت اختراعات خارجی و برگزاری دوره‌های آموزشی، از جمله مواردی بود که مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت.

شهلا فهیمی مقدم
شهلا فهیمی مقدم۱۳۹۷/۱۲/۱۱

مفید بود.

ADMIN
پاسخ مسئول سایت

ممنون از پیگیری و حضور شما

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day