قابلیت تغییر صدا بر مبنای ایموجی انتخاب شده در فناوری جدید اپل
۱۹ آذر ۱۳۹۷ قابلیت تغییر صدا بر مبنای ایموجی انتخاب شده در فناوری جدید اپل

پتنت جدید اپل، می‌تواند استفاده از ابزار جدید معرفی شده از سوی این شرکت، تحت عنوان آنیموجی «Animoji» را با تغییر و تحول چشمگیر مواجه سازد. این پتنت که در فوریه سال جاری میلادی، تحت عنوان «افکت‌های صوتی مبتنی بر حالات چهره» به ثبت رسیده و اخیراً در تاریخ ۲۲ نوامبر، با شماره «US20180336716»، از سوی دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO» انتشار یافته است، به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا صدای آن‌ها متناسب با حالت انتخاب شده در آنیموجی، تغییر یافته و بر روی تصویر جدید قرار گیرد. برای مثال، اگر کاربر یک سگ را انتخاب نماید، فناوری اقدام به ضبط چهره و صدای کاربر نموده و پس از نمایش حرکات صورت کاربر بر روی ویدئوی نمایش داده شده، صدا به صورت همگام‌سازی شده با حرکات فوق، از اسپیکر گوشی پخش می‌گردد.

در فناوری توسعه‌یافته از سوی اپل، سه حالت مجزا تشریح شده است. در اولین حالت، صرفاً حرکات صورت کاربر بر روی ایموجی انتخاب شده از سوی وی تطبیق می‌یابد. در حالت دوم، علاوه بر تطبیق حرکات صورت، صدای فرد بدون تغییر بر روی ایموجی متحرک پخش می‌شود. این در حالی است که در حالت سوم که پیشرفته‌تر از دو حالت دیگر خواهد بود، صدای کاربر با توجه به انتخاب ایموجی، به یک صدای دیگر تبدیل شده و پخش می‌شود. برای مثال، اگر کاربر سلام کند و ایموجی انتخاب شده نیز یک سگ باشد، صدای پارس سگ از اسپیکرها پخش می‌گردد.

گفتنی است، یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب در محصول اخیر اپل، یعنی «iPhone X»، قابلیت استفاده از انیموجی‌ها در محیط پیام‌رسانی آی‌مسیج است. این امکان، به شما اجازه می‌دهد تا یک ایموجی را با استفاده از حرکات صورت خود تغییر داده و برای دوستانتان ارسال نمایید. تا زمانی که این ایموجی ‌نمایش داده شود، حرکات صورت شما را تقلید نموده و برای کسی که با او در حال چت کردن هستید، نمایش داده می‌شود.

لازم به ذکر است که انیموجی، خلاصه‌ای از عبارت ایموجی انیمیشنی «Animated Emoji» است که با توجه به قابلیت تشخیص سه‌بعدی چهره در آیفون ایکس، تنها در این محصول قابلیت اجرا دارد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.