انتشار برنامه استراتژیک ۲۰۲۲-۲۰۱۸ دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا
۱۹ آذر ۱۳۹۷

انتشار برنامه استراتژیک ۲۰۲۲-۲۰۱۸ دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا

دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، اقدام به انتشار برنامه استراتژیک خود، برای سال‌های پیش‌رو، تا سال ۲۰۲۲ میلادی، نموده است. این گزارش، بیانگر مأموریت‌ها و اهداف استراتژیک «USPTO» بوده که رویکرد این سازمان را برای آینده سیستم ثبت اختراع و علائم تجاری در آمریکا را نشان می‌دهد. در این برنامه استراتژیک، سه هدف اصلی، پیش‌بینی شده و در قالب آن، برنامه استراتژیک تهیه گردیده است. این سه هدف عبارتند از:

  • بهینه‌سازی کیفیت و زمان‌بندی ارزیابی پتنت‌ها؛
  • بهینه‌سازی کیفیت و زمان‌بندی ارزیابی علائم تجاری؛
  • فراهم نمودن رهبران داخلی و جهانی، برای بهبود سیاست‌های مرتبط با مالکیت فکری، اجرا و حفاظت از آن‌ها در سراسر جهان.

مأموریت کلی تعریف شده در این برنامه استراتژیک، سرعت بخشیدن به نوآوری، رقابت و رشد اشتغال در ایالات متحده آمریکا تعریف شده است. در این راستا، بهبود کیفیت در پتنت‌ها و علائم تجاری ثبت شده در این دفتر و همچنین بهبود زمان‌بندی ارزیابی و مرور آن‌ها، به عنوان پارامترهای مناسبی برای تولید حقوق مالکیت فکری قابل اطمینان معرفی شده که منجر به هدایت سیاست‌های مربوطه می‌گردد و در نهایت، بهبود حفاظت از دارایی‌های فکری و انتقال اطلاعات در حوزه مالکیت فکری و آموزش جهانی در این حوزه را فراهم می‌نماید. دیدگاه موجود در این گزارش که بر اساس آن مأموریت کلی «USPTO» را معرفی می‌نماید، این است که دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا، به عنوان رهبر ملی و جهانی در حوزه مالکیت فکری بوده و لذا هم در راستای منافع ملی و هم در راستای عرضه بین‌المللی اطلاعات در این حوزه، دارای مسئولیت است.

«آندره یانکو»، مدیر «USPTO»، در خصوص برنامه استراتژیک منتشر شده توسط این سازمان، اظهار داشته است: «ما به دستیابی به اهداف تعیین شده در این برنامه مطمئنیم و منتظر ادامه مشارکت و بازخورد از ذینفعان و کارمندانمان هستیم. ما با هم نوآوری و کارآفرینی را جشن می‌گیریم و به مردان و زنانی که در پشت این سیستم متعادل مالکیت فکری آمریکایی ایستاده‌اند، افتخار می‌کنیم.»

پربازدید‌ترین‌ها

انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۵ تیر ۱۴۰۰

انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم تابستانه آکادمی کانون پتنت ایران، از ۱۰ رویداد آموزشی- ترویجی تشکیل شده که حوزه‌های مختلف مالکیت فکری و ثبت اختراع را در بر می‌گیرد. از نقاط قابل توجه تقویم تابستان، عناوین جدید «آناتومی پتنت» و «سینما مالکیت فکری» بوده که جذابیت ویژه‌ای ایجاد نموده‌اند.

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک
۹ تیر ۱۴۰۰

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک

کانون پتنت ایران جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های برتر کشور، دعوت به همکاری به عمل می‌آورد.

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۲ تیر ۱۴۰۰

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

با توجه به اهمیت اسناد ثبت اختراع و اطلاعات ارزشمند موجود در آن‌ها، عنوان جدیدی در وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران قرار گرفته که به شناخت اجزا و بخش‌های مختلف یک پتنت اختصاص دارد. این دوره آموزشی که تحت عنوان «آناتومی پتنت» در تقویم تابستانه آکادمی گنجانیده شده، در تاریخ پنجم مرداد ماه و در قالب برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی

با وجود رقابت کشورهای پیشرفته در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، به نظر می‌رسد که کشورهای آسیایی، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده‌اند. در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در این حوزه، نه مورد آسیایی بوده و فقط یک شرکت کانادایی در این بین حضور دارد. در این بین، چین با بیش از ۲۳۳ هزار پتنت فامیلی، فاصله‌ای زیاد با رقبا ایجاد نموده و عملاً خود را به‌عنوان رهبر اصلی این حوزه شناسانده است.

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی
۱۴ تیر ۱۴۰۰

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی

سونی با همکاری چند شرکت فعال در حوزه فناوری‌های صوتی، استخری از پتنت‌های متنوع‌ جمع‌آوری نموده که برای پیاده‌سازی استاندارد جدید صدای سه بعدی، الزامی و البته کافی می‌باشند. متقاضیان فعالیت در این حوزه، با اخذ مجوز بهره‌برداری از این مجموعه، بدون نگرانی از هر گونه دادرسی و نقض پتنت، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه داده و نسل بعدی فناوری‌های صوتی را ارتقاء دهند.

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.