دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، اقدام به انتشار برنامه استراتژیک خود، برای سالهای پیشرو، تا سال ۲۰۲۲ میلادی، نموده است. این گزارش، بیانگر مأموریتها و اهداف استراتژیک «USPTO» بوده که رویکرد این سازمان را برای آینده سیستم ثبت اختراع و علائم تجاری در آمریکا را نشان میدهد. در این برنامه استراتژیک، سه هدف اصلی، پیشبینی شده و در قالب آن، برنامه استراتژیک تهیه گردیده است. این سه هدف عبارتند از:
- بهینهسازی کیفیت و زمانبندی ارزیابی پتنتها؛
- بهینهسازی کیفیت و زمانبندی ارزیابی علائم تجاری؛
- فراهم نمودن رهبران داخلی و جهانی، برای بهبود سیاستهای مرتبط با مالکیت فکری، اجرا و حفاظت از آنها در سراسر جهان.
مأموریت کلی تعریف شده در این برنامه استراتژیک، سرعت بخشیدن به نوآوری، رقابت و رشد اشتغال در ایالات متحده آمریکا تعریف شده است. در این راستا، بهبود کیفیت در پتنتها و علائم تجاری ثبت شده در این دفتر و همچنین بهبود زمانبندی ارزیابی و مرور آنها، به عنوان پارامترهای مناسبی برای تولید حقوق مالکیت فکری قابل اطمینان معرفی شده که منجر به هدایت سیاستهای مربوطه میگردد و در نهایت، بهبود حفاظت از داراییهای فکری و انتقال اطلاعات در حوزه مالکیت فکری و آموزش جهانی در این حوزه را فراهم مینماید. دیدگاه موجود در این گزارش که بر اساس آن مأموریت کلی «USPTO» را معرفی مینماید، این است که دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا، به عنوان رهبر ملی و جهانی در حوزه مالکیت فکری بوده و لذا هم در راستای منافع ملی و هم در راستای عرضه بینالمللی اطلاعات در این حوزه، دارای مسئولیت است.
«آندره یانکو»، مدیر «USPTO»، در خصوص برنامه استراتژیک منتشر شده توسط این سازمان، اظهار داشته است: «ما به دستیابی به اهداف تعیین شده در این برنامه مطمئنیم و منتظر ادامه مشارکت و بازخورد از ذینفعان و کارمندانمان هستیم. ما با هم نوآوری و کارآفرینی را جشن میگیریم و به مردان و زنانی که در پشت این سیستم متعادل مالکیت فکری آمریکایی ایستادهاند، افتخار میکنیم.»