انتشار برنامه استراتژیک ۲۰۲۲-۲۰۱۸ دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا
۱۹ آذر ۱۳۹۷ انتشار برنامه استراتژیک ۲۰۲۲-۲۰۱۸ دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا

دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، اقدام به انتشار برنامه استراتژیک خود، برای سال‌های پیش‌رو، تا سال ۲۰۲۲ میلادی، نموده است. این گزارش، بیانگر مأموریت‌ها و اهداف استراتژیک «USPTO» بوده که رویکرد این سازمان را برای آینده سیستم ثبت اختراع و علائم تجاری در آمریکا را نشان می‌دهد. در این برنامه استراتژیک، سه هدف اصلی، پیش‌بینی شده و در قالب آن، برنامه استراتژیک تهیه گردیده است. این سه هدف عبارتند از:

  • بهینه‌سازی کیفیت و زمان‌بندی ارزیابی پتنت‌ها؛
  • بهینه‌سازی کیفیت و زمان‌بندی ارزیابی علائم تجاری؛
  • فراهم نمودن رهبران داخلی و جهانی، برای بهبود سیاست‌های مرتبط با مالکیت فکری، اجرا و حفاظت از آن‌ها در سراسر جهان.

مأموریت کلی تعریف شده در این برنامه استراتژیک، سرعت بخشیدن به نوآوری، رقابت و رشد اشتغال در ایالات متحده آمریکا تعریف شده است. در این راستا، بهبود کیفیت در پتنت‌ها و علائم تجاری ثبت شده در این دفتر و همچنین بهبود زمان‌بندی ارزیابی و مرور آن‌ها، به عنوان پارامترهای مناسبی برای تولید حقوق مالکیت فکری قابل اطمینان معرفی شده که منجر به هدایت سیاست‌های مربوطه می‌گردد و در نهایت، بهبود حفاظت از دارایی‌های فکری و انتقال اطلاعات در حوزه مالکیت فکری و آموزش جهانی در این حوزه را فراهم می‌نماید. دیدگاه موجود در این گزارش که بر اساس آن مأموریت کلی «USPTO» را معرفی می‌نماید، این است که دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا، به عنوان رهبر ملی و جهانی در حوزه مالکیت فکری بوده و لذا هم در راستای منافع ملی و هم در راستای عرضه بین‌المللی اطلاعات در این حوزه، دارای مسئولیت است.

«آندره یانکو»، مدیر «USPTO»، در خصوص برنامه استراتژیک منتشر شده توسط این سازمان، اظهار داشته است: «ما به دستیابی به اهداف تعیین شده در این برنامه مطمئنیم و منتظر ادامه مشارکت و بازخورد از ذینفعان و کارمندانمان هستیم. ما با هم نوآوری و کارآفرینی را جشن می‌گیریم و به مردان و زنانی که در پشت این سیستم متعادل مالکیت فکری آمریکایی ایستاده‌اند، افتخار می‌کنیم.»

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.