استفاده گسترده از سیستم پتنت برای محافظت از محصولات ضد عرق بدن
۲۰ آذر ۱۳۹۷ استفاده گسترده از سیستم پتنت برای محافظت از محصولات ضد عرق بدن

امروزه، سیستم پتنت برای محافظت از طیف وسیعی از فناوری‌ها و اختراعات ارائه شده، از سوی نوآوران فردی و همچنین شرکت‌های بزرگ و کوچک فناور، بکار گرفته می‌شود. در این میان، برخی از محصولات وجود دارند که اگرچه هر روز تقریباً همه ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم، اما از فناوری پشت آن و نیاز به حفاظت از آن‌ها توسط سیستم‌های ثبت اختراع، بی‌خبریم. به عنوان مثال، رفع عرق بدن یا به عبارت بهتر، فناوری‌ها و محصولات ضد عرق، از جمله اسپری‌ها و دئودرانت‌ها، از مواردی است که پتنت‌های فراوانی را به خود اختصاص داده‌ است. در ادامه، برخی از جدیدترین پتنت‌های انتشار یافته در این زمینه، ارائه شده است:

شرکت «Procter & Gamble»، در ماه اوت سال جاری میلادی، موفق به اخذ یک گواهی ثبت اختراع، به شماره «۱۰۰۵۲۲۷۱»، از اداره ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO» شده است که ترکیبات جدیدی را برای استفاده در محصولات ضد عرق، معرفی می‌نماید. این پتنت که تحت عنوان «ترکیبات ضد عرق»، ارائه شده است، یک ترکیب جامد ضد عرق، با ویژگی‌های بهبودیافته را معرفی نموده که از تتراکلروهیدرکس گلیسین آلومینیوم همراه با نوعی الکل خطی غیر یونی استفاده می‌نماید.

شرکت هنکل نیز در ماه می سال جاری میلادی، موفق به اخذ یک تأییدیه ثبت اختراع از «USPTO» شده است که تحت شماره «۹۹۸۱۱۴۹»، به دنبال معرفی یک محصول ضد عرق بسیار فعال است که قابلیت جذب آن توسط پوست، بهبود قابل توجهی یافته است. استفاده از اتانول در محصولات ضد عرق، موجب سوزش پوستی شده و در درازمدت، ممکن است خشکی و حساسیت را به همراه داشته باشد. در این پتنت، از ترکیبات جدیدی استفاده شده است که می‌تواند این مشکل را رفع نموده و حس خوشایندی در کاربر ایجاد نماید.

پتنت با شماره «۹۹۴۹۹۲۰»، تحت عنوان روش استفاده از «دئودورانت طبیعی»، یکی دیگر از موارد قابل اشاره است که مخترع آن، «Hakim Noha»، در ماه آوریل همین سال، موفق به اخذ گواهی تأیید اختراع شده است. در این پتنت، به خواص سرطانی محصولات ضد عرقی که حاوی آلومینیوم هستند، اشاره شده است. راهکار جایگزین معرفی شده از سوی این پتنت، استفاده از دئودورانت‌های طبیعی است که شامل آلوئه‌ورا، روغن نارگیل، نمک، روغن زیتون، روغن بادام شیرین، نشاسته، سرکه سیب و اسانس خالص اکالیپتوس و چای می‌باشد. ترکیب تماماً طبیعی معرفی شده در این پتنت، می‌تواند از بوی بد بدن جلوگیری نموده و در عین حال، خشکی و التهاب پوست را نیز برطرف می‌نماید.

در دنیای به سرعت در حال پیشرفت امروز، فرقی ندارد که در کجای جهان قرار داشته باشید؛ اگر بخواهید از ایده و دستاوردهای خودتان، چه در قالب شرکت و چه در قالب یک مخترع فردی حفاظت نمایید، بدون شک نیازمند بکارگیری سیستم پتنت خواهید بود. علاقه شرکت‌ها و مخترعین فعال در حوزه محصولات مصرفی، بهداشتی و آرایشی، از جمله محصولات ضد عرق نیز این مسئله را نشان می‌دهد که آن‌ها به خوبی درک نموده‌اند که برای اینکه بتوانند در این بازار جهانی خودی نشان دهند، به حفاظت از دارایی‌های فکری نیاز دارند. آن‌ها به این درک نائل شده‌اند که اقدام دیرهنگام برای حفاظت از دارایی‌های فکری، می‌تواند با اقدام نکردن برای آن یک معنی داشته باشد و هر دو، شکست زودهنگام را به مجموعه تحمیل می‌نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.