توافق فولکس‌واگن و غول فناوری نیمه‌هادی بر سر پایان منازعه حقوقی پتنت
۲۰ آذر ۱۳۹۷ توافق فولکس‌واگن و غول فناوری نیمه‌هادی بر سر پایان منازعه حقوقی پتنت

بنا بر خبرهای غیررسمی منتشر شده، شرکت‌های «برودکام» و «فولکس‌واگن»، بر سر حل منازعه حقوقی اخیر خود به توافق رسیده‌اند. توافق دو شرکت، موجب شده است تا جلسه آینده دادگاه مرتبط با این دعوی حقوقی که با موضوع نقض پتنت در جریان بود، لغو گردد. لازم به ذکر است، دو شرکت از هرگونه اظهارنظر رسمی در این زمینه خودداری می‌نمایند.

بنا بر گزارش «zacks»، برودکام در ماه گذشته اعلام نمود که خودروساز مشهور آلمانی را به دلیل نقض بیش از ۱۸ پتنت متعلق به این شرکت، مورد تعقیب حقوقی قرار داده و خواستار دریافت یک میلیارد یورو غرامت، بابت خسارت‌های ایجاد شده است. این شرکت، همچنین فولکس‌واگن را تهدید نمود که به‌طور قانونی خواستار توقف تولید برخی از مدل‌های تولیدی این شرکت خواهد شد. پتنت‌های مورد ادعای برودکام، مرتبط با فناوری‌های نیمه‌هادی است که فولکس‌واگن از آن‌ها برای توسعه سیستم‌های سرگرمی و ناوبری برخی از مدل‌های تولیدی خود استفاده نموده است. گفتنی است، این اولین بار نیست که برودکام، اقدام به متهم نمودن شرکت‌های خودروساز به نقض پتنت می‌نماید. این غول فناوری‌های نیمه‌هادی، در ماه می سال جاری میلادی نیز اعلام نمود که تویوتا را به دلیل نقض پتنت‌های مرتبط با سیستم‌های اطلاعاتی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی، به دادگاه خواهد کشاند.

علاوه بر موارد اشاره شده در خصوص درگیری با خودروسازان، برودکام در سال ۲۰۰۹ میلادی، یک قرارداد به ارزش ۸۹۱ میلیون دلار، با کوآلکام، دیگر غول فناوری‌های نیمه‌هادی منعقد نمود که بر مبنای آن، تمامی اختلافات حقوقی بلندمدت و ادامه‌دار دو شرکت حل‌وفصل شدند. همچنین، شرکت‌هایی همچون «LG» و توشیبا نیز با دعوی‌های نقض پتنت برودکام برخورد داشته‌اند.

مرور دقیق فعالیت‌های برودکام، نشان می‌دهد که این شرکت، برنامه‌های گسترده‌ای برای کسب درآمد از دارایی‌های فکری خود دارد. نوآوری‌های حاصل از فعالیت‌های تحقیق و توسعه که با توجه به سرمایه‌گذاری ۳.۲۹ میلیارد دلاری این شرکت (۱۸.۷ درصد از درآمد کل) به دست آمده است و روند افزایشی آن به ۲۳ درصد در سال جاری، مزیت‌های فناورانه‌ای به برودکام بخشیده و آن را از سایر شرکت‌های رقیب، جدا نموده است. برودکام، در پایان اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی دارای بیش از 24250 پتنت، با تاریخ انقضای در محدوده ۲۰۱۸ تا ۲۰۳۶ میلادی بوده است که در کنار سیاست تهاجمی این شرکت در زمینه مالکیت فکری و درآمدهای صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت، افزایش ۱۰ درصدی سود سالانه را برای این کسب‌وکار صنعتی به همراه داشته است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day