استفاده از نسل جدیدی از گیاهان خانگی به عنوان چراغ مطالعه
۲۱ آذر ۱۳۹۷ استفاده از نسل جدیدی از گیاهان خانگی به عنوان چراغ مطالعه

محققین دانشگاه «MIT»، موفق به توسعه فناوری جدیدی شده‌اند که با استفاده از آن، می‌توان از گیاهان خانگی به‌عنوان نسل جدید چراغ‌های مطالعه استفاده نمود. در این ایده نوآورانه، مواد شیمیایی ویژه‌ای که مبتنی بر آنزیم‌های مورد استفاده در کرم‌های شب‌تاب است، به برگ گیاهان تزریق می‌شود. انرژی حاصل از متابولیسم گیاه که در نتیجه فعل و انفعالات شیمیایی حاصل از بکارگیری این افزودنی جدید فراهم می‌گردد، به درخشش آرام‌بخش آن در طول شب، منجر می‌شود. گفتنی است که دانشگاه «MIT»، به منظور حفاظت از این فناوری نوین و با ارزش، اقدام به ثبت درخواست اختراع خود در اداره ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا نموده که در تاریخ ۸ نوامبر سال جاری میلادی، با شماره «۲۰۱۸۰۳۱۷۴۱۵» منتشر شده است. همچنین، این دانشگاه علاوه بر حفاظت از اختراع ارائه شده در آمریکا، به منظور افزایش گستره منطقه جغرافیایی تحت حفاظت، اقدام به ثبت آن، ذیل پیمان «PCT» نیز نموده است.

بنا بر گزارش «The Next Web»، مهندسین دانشگاه «MIT»، به رهبری «مایکل استرانو»، استاد مهندسی شیمی این دانشگاه، ایده استفاده از گیاهان برای نوردهی در شب را به واقعیت بدل نموده‌اند. این فناوری شگفت‌انگیز که می‌تواند یک تغییر و تحول بزرگ در کاربری‌های گیاهان خانگی ایجاد نماید، با تزریق آنزیم به گیاه آغاز شده و پس از فعل‌وانفعالات شیمیایی، قابلیت نوردهی بیش از ۴.۵ ساعت را خواهد داشت.

با توجه به میزان نوردهی، از مهم‌ترین کاربردهای این فناوری، می‌توان به ایجاد منابع نور کم، مانند چراغ‌های رومیزی و لامپ‌های شب خواب، اشاره نمود. این گیاهان، همچنین می‌توانند راه‌های جدیدی را برای تغییر در دکوراسیون داخلی منازل و فضاهای داخلی، به روی طراحان بگشایند. لازم به ذکر است که مهندسین «MIT»، در حال تحقیق برای بهبود زمان نوردهی گیاهان بوده که در صورت موفقیت، قابلیت‌های این فناوری را به شدت افزایش خواهد داد.

یک ایده بسیار جالب که تیم تحقیق بر آن متمرکز شده است، استفاده از نانوذرات برای تغییر کاربری درختان موجود در خیابان‌ها است. آن‌ها در حال توسعه روشی کاملاً ابتکاری هستند تا با اسپری و رنگ کردن درختان با استفاده از نوع خاصی از نانوذرات، آن‌ها را به منابع نوردهی، همچون چراغ‌های خیابانی، بدل نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.