ثبت علائم تجاری برای گوشی‌های تاشو، گواهی برای تجاری‌سازی اختراعات ثبت شده
۲۱ آذر ۱۳۹۷ ثبت علائم تجاری برای گوشی‌های تاشو، گواهی برای تجاری‌سازی اختراعات ثبت شده

فعالیت‌های گسترده سازندگان تلفن همراه در زمینه ثبت علائم تجاری جدید، نشان می‌دهد که تولید تلفن‌های هوشمند انعطاف‌پذیر، به مراحل پایانی توسعه و تجاری‌سازی نزدیک می‌شوند. این اقدام گسترده توسط غول‌های تولید کننده تلفن‌های همراه که در رقابتی تنگاتنگ برای جذب مشتری و فروش هر چه بیشتر هستند، چیزی به دور از ذهن و انتظار نیست. هزینه‌های بسیار بالای این شرکت‌ها برای تحقیق‌وتوسعه در خصوص گوشی‌های تاشو و انعطاف‌پذیر، چندی است که به خوبی از رصد اختراعات ثبت شده توسط آن‌ها مشهود است. این هزینه‌های بالای تحقیقاتی و در کنار آن، حفاظت‌های انجام شده از فناوری‌های حاصل شده، مسیری برای نسل جدیدی از گوشی‌های همراه را نمایان می‌کند که همگان را چشم‌انتظار روز موعود، برای تجاری‌سازی گسترده آن‌ها نموده است.

سامسونگ که مژده ارائه زودهنگام نسل جدید گوشی‌های خود را داده بود، با ثبت برند «Infinity Flex Display»، به دنبال حفاظت از محصولات انعطاف‌پذیر خود است. گفتنی است، سامسونگ به همراه «Galaxy S10»، در پی عرضه «Galaxy X»، به‌عنوان محصول انعطاف‌پذیر خود می‌باشد.

علاوه بر سامسونگ، هوآووی و «LG» نیز فعالیت‌های گسترده‌ای را در این زمینه آغاز نموده‌اند. «LG» که پیش از این، با ثبت پتنت‌های خود در زمینه گوشی‌های تاشو، عزم جدید خود برای محصولات جدید را نشان داده بود نیز، در دفتر مالکیت فکری اتحادیه اروپا «EUIPO»، اقدام به ثبت سه برند جدید، به نام‌های «Flex»، «Foldi» و «Duplex» نموده است که احتمالاً نشان‌دهنده سه گوشی هوشمند «LG Flex»، «LG Foldi» و «LG Duplex»، به‌عنوان محصولات انعطاف‌پذیر این غول فناوری کره‌ای خواهد بود. با توجه به پتنت‌های اخیر «LG» در زمینه گوشی‌های تلفن همراه انعطاف‌پذیر، شکی وجود ندارد که این شرکت، به زودی اقدام به تولید و عرضه این محصول شگفت‌انگیز خواهد نمود.

در کنار غول‌های کره‌ای، هوآووی نیز به‌عنوان شرکت فناور برتر چین در حوزه طراحی و تولید تلفن‌های هوشمند، عرصه را خالی نکرده و مجموعه‌ای از نشان‌های تجاری، شامل «Mate F»، «Mate Flex»، «Mate Flexi» و «Mate Fold» را به ثبت رسانیده که در پایگاه داده برندهای جهانی وایپو نیز به چشم می‌خورد. ثبت علائم تجاری فوق، یک نشانه واضح از تمرکز هوآووی بر فناوری صفحات نمایش انعطاف‌پذیر، به‌عنوان نسل جدیدی از تلفن‌های هوشمند این شرکت است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day