راهکاری برای رفع بوی نویی خودرو که چینی‌ها دوستش ندارند
۲۲ آذر ۱۳۹۷ راهکاری برای رفع بوی نویی خودرو که چینی‌ها دوستش ندارند

یکی از ویژگی‌های خودروهای نو، بوی خاصی است که تا مدتی پس از خرید آن‌ها به مشام می‌رسد. اغلب مردم در نقاط مختلف جهان، مشکل خاصی با این بو ندارند، اما به نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان بسیاری در چین هستند که از این بو بدشان می‌آید. همین عامل، موجب شده است که شرکت خودروسازی فورد، با هدف جلب رضایت مشتریان چینی و تقویت سهم بازار خود در این کشور، اقدام به تحقیقات وسیعی برای رفع این مشکل نماید. در این راستا، فورد پتنت جدیدی به ثبت رسانیده است که برای رفع بوی خودرو، تکنیکی منحصربه‌فرد و خلاقانه، معرفی می‌نماید.

تکنیک معرفی شده در پتنت جدید فورد، مبتنی بر استفاده ترکیبی از پارک خودرو زیر نور خورشید، باز نمودن پنجره‌ها، روشن کردن موتور، بخاری و فن خودرو است که می‌تواند ترکیبات به وجود آورنده بو را از بین ببرد. گفتنی است، این پتنت که در ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی، در دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO» به ثبت رسیده بود، در هشتم نوابر سال جاری، با شماره «۲۰۱۸۰۳۱۹۴۰۶»، انتشار یافته است.

لازم به ذکر است که بوی نویی خودرو، از ترکیبات شیمیایی موجود در چرم، پلاستیک، وینیل و چسب‌های بکار رفته در داخل خودرو آزاد می‌شود. با توجه به این منشأ شناسایی شده برای بوی خودروی نو، متخصصین شرکت فورد، تکنیک ابداعی خود را مبتنی بر نوعی گرما دادن به خودرو طراحی نموده‌اند که می‌تواند بوی حاصله را به‌طور کامل رفع نماید. لازم به ذکر است که سیستم معرفی شده توسط فورد، برای وسایط نقلیه بدون راننده و یا نیمه خودران، طراحی شده است. این سیستم، با توجه به شرایط آب و هوایی، تصمیم به تغییر حالت خودرو گرفته تا بتواند فرایند اصلاح بو را انجام دهد. در این شرایط، خودرو به یک مکان مناسب زیر نور خورشید هدایت شده و ترکیبی از ابزارهای ذکر شده، برای رفع بو شروع به کار می‌کنند.

گفتنی است، مطالعه‌ای که در زمینه رضایت کاربران چینی از خودروهای خریداری شده انجام گرفته است، نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ درصد از رانندگان چینی، از بوی خودروهای جدید خریداری شده شکایت دارند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.