اختراع جدید گوگل، بازوی شما را به صفحه‌کلید ساعت هوشمند تبدیل می‌کند!
۲۵ آذر ۱۳۹۷ اختراع جدید گوگل، بازوی شما را به صفحه‌کلید ساعت هوشمند تبدیل می‌کند!

میزان محبوبیت ساعت‌های هوشمند، چیزی است غیر قابل انکار که غول‌های فناوری، از جمله اپل، سامسونگ، گوگل، هوآووی و بسیاری دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات هوشمند پوشیدنی را به تقلا وا داشته است. این ساعت‌ها، در کنار تلفن‌های همراه هوشمند، به عنوان دو جزء جدانشدنی از زندگی تعداد بسیاری از افراد بدل شده است. همین افزایش محبوبیت، دلیلی قانع کننده بوده که شرکت‌های فناور مختلف، به دنبال رقابت برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتر این تجهیزات، به منظور جلب رضایت مشتری باشند. در حالی که بیشترین میزان این رقابت، میان دو شرکت اپل و سامسونگ مشهود است، اما دیگر فعالان نیز در بیرون از معرکه نمانده و به دنبال دستیابی به موقعیت استراتژیک خود، در این بازار هستند و در همین راستا، به عنوان نمودن ایده‌های جدید می‌پردازند. گوگل، به عنوان یکی از شرکت‌های صاحب‌نام در حوزه‌های فناورانه، به دنبال رفع یکی از عیوبی است که بسیاری از کاربران این ساعت‌های هوشمند را دلزده نموده است. کمتر کاربری وجود دارد که از قابلیت لمسی این ساعت‌ها، برای تایپ کردن استفاده نماید، چرا که صفحه نمایش آن‌ها آنقدر کوچک است که قابلیت بکارگیری برای چنین کاربردی را بسیار دشوار می‌سازد. اما پتنت جدید گوگل، نشانگر ادعاهای این شرکت، در راستای توانایی حذف این ایراد بزرگ است.

پتنت جدید گوگل که گواهی ثبت اختراع آن، توسط دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، به شماره «US10139915B1»، صادر شده است، سنسورهای حرکتی جدیدی را در ساعت‌های هوشمند معرفی نموده که امکان ارائه بازخوردهای بیشتر از کاربر و محیط اطراف را فراهم می‌نماید و می‌تواند مزایای بسیار زیادی را در رابطه با تجهیزات پوشیدنی و نحوه در ارتباط قرار گرفتن آن‌ها با کاربر، ارائه کند. در حقیقت، به کمک فناوری جدید و انحصاری گوگل، ساعت بخشی از بازوی کاربر را به یک صفحه کلید تبدیل نموده که به راحتی می‌توان از آن استفاده نمود و مشکل بزرگ تایپ کردن در صفحه بسیار کوچک و لمسی ساعت‌های هوشمند را مرتفع می‌نماید.

سنسورهای حرکتی مورد استفاده در ساعت، می‌تواند حرکات در طرفین دستگاه را شناسایی نموده و در نتیجه، صفحه کلیدی را شبیه‌سازی می‌نماید که کاربر به راحتی کلیدهای مجازی را لمس نموده و سنسورهای مورد استفاده، گزینه مورد نظر را شناسایی می‌کنند. به عبارت بسیار ساده، با فناوری جدید ارائه شده توسط گوگل، بازو می‌تواند به عنوان یک نوع پد لمسی برای ساعت هوشمند، مورد استفاده قرار گیرد، چیزی که بیشتر در فیلم‌های تخیلی از آینده فناوری‌های نوین، دیده می‌شد.

لازم به ذکر است که هوآووی نیز در تلاش برای معرفی سنسورهای مشابهی بوده که به کمک کلیک در پشت دست، بتوان برخی از فعالیت‌های مورد نظر ساعت را کنترل نمود. اما آنچه که گوگل معرفی نموده، چیزی است بسیار پیشرفته‌تر از فناوری معرفی شده پیشین که می‌تواند تحولی عظیم در صنعت این تجهیزات، ایجاد نماید. گفتنی است، اختراع جدید گوگل، در حالی است که اپل و سامسونگ، بیشتر به دنبال افزایش قابلیت‌های جدید این ساعت‌ها، مانند کنترل فشار خون، دریافت سیگنال‌های بیولوژیک، کنترل میزان اشعه آفتاب بر پوست، تطبیق ساعت با گوشی هوشمند و بسیاری از موارد مشابه هستند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.