برگزاری کارگاه آموزشی «اطلاعات اسناد پتنت، ابزاری برای نوآوران»، با حمایت کانون و ارائه کارشناس «EPO»
۲۶ آذر ۱۳۹۷ برگزاری کارگاه آموزشی «اطلاعات اسناد پتنت، ابزاری برای نوآوران»، با حمایت کانون و ارائه کارشناس «EPO»

دوازدهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری، با حضور بزرگان حوزه مدیریت نوآوری و فناوری ایران و همچنین متخصصین برتر بین‌المللی در حوزه کسب‌وکار و نوآوری، در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آذرماه سال جاری، در محل همایش‌‏های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. کانون پتنت ایران، به عنوان یکی از حامیان این دوره، حمایت از برگزاری کارگاه آموزشی تدوین‌یافته توسط سازمان ثبت اختراعات اروپا «EPO»، در خصوص استفاده از اطلاعات پتنت را عهده‌دار بود.

یکی از محورهای عمومی هشتمین کنفرانس بین‌المللی که شرکت‌کنندگان آن را جمعی از مدیران دستگاه‌‏های اجرایی و صنعتی، توسعه‌دهندگان کسب‌وکار، سرمایه‌گذاران، اساتید و دانشجویان دانشگاه‏‌ها و مدیران و کارشناسان شرکت‏‌های دانش‌بنیان تشکیل می‏‌دادند، مدیریت مالکیت فکری بود. در همین راستا، کارگاه آموزشی تحت حمایت کانون پتنت ایران که با عنوان «اطلاعات اسناد پتنت، ابزاری برای نوآوران»، برگزار گردید، تمرکز بسیار ویژه‌ای، بر بکارگیری اطلاعات پتنت‌ها داشت که منبعی غنی و سرشار از اطلاعات منحصربه‌فرد و مفید است.

 

 

مدرس این کارگاه، آقای یورگن موهل «Jurgen Mohl»، کارشناس دفتر اطلاعات پتنت سازمان ثبت اختراعات اروپا «EPO»، در ابتدا، به طور خلاصه، به تعریف اختراع و معرفی بخش‏‌های مختلف اسناد اختراع پرداخت. بیان اهمیت اطلاعات پتنت، برای فعالیت‏‌های نوآورانه، محور اصلی این کارگاه بود که در آن، به اهمیت استفاده از اطلاعات پتنت، با هدف جلوگیری از دوباره‌کاری و هدر رفت بودجه در مراکز تحقیق و توسعه و دانشگاه‌‏‏ها اشاره شد. همچنین یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای رفع مشکلات فنی موجود در صنعت، با استفاده از اطلاعات موجود در اسناد پتنت، در قالب مثال‏‌هایی برای شرکت‌کنندگان تفهیم گردید. معرفی بانک داده «Espacenet»، یکی از بانک‌های غنی از اطلاعات اسناد پتنت که به طور رایگان در دسترس عموم قرار داده شده است، از دیگر بخش‏‌های این کارگاه بود که کارکرد قسمت‏‌های مختلف این بانک داده ارزشمند، شرح داده شد.

در پایان کارگاه نیز، کانون پتنت و فعالیت‏‌های آن معرفی گردید و به پرسش‏‌های شرکت‌کنندگان در مورد فعالیت‏‌های کانون پتنت، پاسخ داده شد. لازم به ذکر است که استفاده از اطلاعات پتنت، به عنوان ابزاری قدرتمند برای انجام فعالیت‏‌های نوآورانه، در کارگاه‏‌های پیشرفته مالکیت فکری که توسط کانون پتنت برگزار می‏‌شود، به صورت تئوری و عملی، در کنار سایر مباحث مربوط به حفاظت از مالکیت فکری و پتنت، آموزش داده می‌‏شود. علاوه بر آن، کارگاه تخصصی تحت عنوان «استفاده از اطلاعات پتنت در فعالیت‏‌های نوآورانه‏ شرکت‌‏های کوچک و بزرگ»، توسط کانون پتنت ایران طراحی شده است که قابل ارائه به علاقه‌‏مندان خواهد بود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.